Изключително интересен уикенд беляза края на тазгодишния сезон в Carrera Cup Германия, след като интригата в шампионата и при професионалистите, и при ProAm пилотите, остана буквално до последната обиколка в неделния старт на Заксенринг.
Единствено отборната титла в най-престижния едномарков шампионат на Европа и призът за най-добър пилот при начинаещите бяха вече определени, а временните водачи в другите индивидуални класации (съответно Юлиен Андлауер и Карлос Ривас) трябваше доста да се потрудят, за да защитят първото си място.
Съботният старт завърши отлично за Михаел Амермюлер, след като съотборникът на временния водач в BWT Lechner Racing спечели първото място, а Лари тен Воорде от Overdrive Racing Team остана втори. Двамата бяха заслужили и първите две места и в стартовата решетка за неделя, но с разменени позиции – тен Воорде поведе колоната, а Амермюлер бе плътно зад него.
Андлауер стартира четвърти, с отлично влизане в първите завои изпревари третия Дилън Перейра и... когато всичко изглеждаше розово и титлата му беше почти в ръцете, направи грешка, излезе от пистата, мина през банкета и все пак успя да се върне в колоната, но на 9-то място зад опитния боец Яп ван Лаген. Това означаваше, че временният подгласник Амермюлер щеше да отмъкне титлата, ако успее да изпревари Лари тен Воорде. Немският пилот беше пределно мотивиран и топеше стотна след стотна с всяка обиколка, за да може два рунда преди финала той буквално да „подпира“ бронята на тен Воорде.
Холандският ас на Overdrive Racing Team обаче държеше нещата под контрол и не позволи да му отнемат първото място. След като започна сезона с тотална доминация и 4 първи места в 5 старта, Лари записа още едно, с което сложи край на амбициите на Амермюлер и коронова Юлиен Андлауер като шампион в Сезон 2019 на Carrera Cup Германия.
В ProAm класа интригата също остана до последния старт. В събота Карлос Ривас и Щефан Реекопф завършиха съответно на първо и второ място, като разликата в общото класиране беше едва 7 точки в полза на Ривас.
Пилотът от Люксембург стартира първи в класа и в неделя и успя да запази предната си позиция до края, с което заслужи титлата в третия си сезон в Carrera Cup. Реекопф остана втори и в неделния старт, и в генералното подреждане за 2019.
Георги Дончев се отчете с едно трето място и подиум в ProAm класирането след съботния старт, а в неделя завърши пети. Такава остана и позицията му в генералното класиране с общо 168 (какъвто между другото бе състезателният му номер в Porsche Sports Cup през изминалите години) натрупани точки през сезона от общо 11-те старта с премия през сезона. В три от състезанията българският пилот успя да финишира втори, в още три на трето място, а в останалите беше извън подиума, но получи точки за класирането си.
"Очаквах в Carrera Cup да е трудно и се оказа, че съм бил напълно прав. Но научих много, надявам се да имам възможност да продължа с предизвикателствата и да виждаме българския флаг по-често по време на церемониите по награждаване“, коментира Георги Дончев в края на първия си пълен сезон в най-престижния едномарков шампионат на Европа. „Тази година имахме доста състезания, в които не записах точков актив по нелепи причини – на „първо четене“ се сещам за две дисквалификации и един неприятен удар отзад. Ако не се бяха случили, със сигурност щях да бъда в битката за титлата в ProAm класа“, допълва още Дончев.
За българския пилот и неговия екип предстои Overdrive Lap Battle Season Closing – състезателното Porsche с номер 7, с което Дончев участваше в 16-те старта на Carrera Cup 2019 се отправя към Серес. В рамките на три дни, от 8 до 10 ноември, гръцката писта ще приюти българските ентусиасти „с бензин в кръвта“, над 50 суперавтомобила и стотици зрители, които ще се забавляват със скоростните обиколки и мощния рев на двигатели.
Коментирай