Темата за полетите на Авиотряд 28 отново стана повод за скандал и по-конкретно случаят, в който правителственият самолет бе използван за превозването на отборите на Витоша Бистрица и Чавдар Етрополе до Варна, където съставите от В и Б група изиграха контрола помежду си.

По време на парламентарния контрол депутатите от Синята коалиция Иван Иванов и от БСП Петър Курумбашев се оплакаха, че председателят на парламента Цецка Цачева им връща въпроси, отправени към премиера Бойко Борисов, съобщи DarikNews.bg.

Цачева им отговори, че нямат аргументи въпросите да бъдат включени в контрола. Малко по-късно отношение взе и министър-председателят.

„На 16 август зададох въпрос към министър-председателя какви са законовите основания за полета на правителствения самолет по маршрута София-Варна, с който футболистите на Чавдар (Етрополе) и Витоша (Бистрица) са били превозени за приятелски мач между двата отбора, с участието на Бойко Борисов и Емил Димитров, народен представител. Въпросът ми беше върнат с мотив, че Авиоотряд 28 е юридическо лице към Министерски съвет”, каза Иван Иванов.

Според Петър Курумбашев „дълбочинният извод, до който е стигнала Цачева, че Авиоотряд 28 е юридическо лице, което е различно от правителството, може да бъде приложен за всяко едно държавно дружество, например, министърът на енергетиката няма нужда да отговаря за него, защото това е юридическо лице, различно от министерството, които са тарикатите в тази държава, а министър-председателят е със статут на старши-тарикат”.

„По отношение на соло изявите ви, аз не бих могла да ви настигна, но дали изводът ми е дълбочинен, или не, мисля, че когато е основан на законите и правилника, е достатъчно аргументиран”, заяви председателят на парламента Цецка Цачева.

Премиерът Бойко Борисов също отговори: „За разлика от вас, ние сме достатъчно критични към всичко, което забележим и след това отстраняваме, естествено, иначе нямаше да купите два нискотарифни, втора ръка еърбъси, които да ги наречете правителствени самолети и след това да се чудим какво да ги правим, както и до ден днешен се чудим какво да ги правим. И затова ги даваме да се вози, който ги поиска, просто за да не стоят на земята, иначе трябва да пратим пилотите да летят с други компании, защото не могат да наберат часове”.