Или как българският спорт може да получи много от IT ресурсите

2020 година стана делителят „преди“ и „след“ за почти всичко в нашия живот. И в спорта не е по-различно. С тази разлика, че голяма част от проблемите на родна почва нямат нищо общо със световната коронавирус пандемия. Положителното в случая е, че именно тя може да се окаже  причината част от тях да бъдат решени. И не говорим за готови пари, а за решения, които могат да увеличат приходите.

Може би повечето от нас познават компаниите EasyPay и ePay.bg с основната услуга, която предлагат – плащане на битови сметки, данъци, винетки и всякакви задължения и такси. Това е, което виждаме като потребители. Но зад фасадата стои дълбока IT инфраструктура, която обезпечава не само тази услуга, но и плащанията на почти всички търговски банки в страната. По един или друг начин повечето българи правят трансакции през двете компании. А през последните години усилията им са насочени да развият портфолиото си и в други сфери като картовите продукти, продажбата на билети, счетоводни системи и др.

Как тези продукти са в подкрепа на българския спорт, ще ви разкажем с няколко конкретни примера, за които със сигурност сте чували. Те идват от различни сфери на спорта, без оглед на клубни пристрастия и без страх да бъдат оцветени в синьо, червено, а защо не и в златно.  

Златните момичета на българската художествена гимнастика

 

Отношенията между EasyPay и Федерацията по художествена гимнастика не са от вчера. Започва под формата на спонсорство, но с течение на времето прераства в дългосрочно партньорство, от което и двете страни имат полза. Последният съвместен проект е свързан с продажбата на билети за всички събития, които провежда Федерацията. Това се случва през платформата за управление на събития EPAYGO на ePay.bg. В нея организаторите сами създават и управляват своето събитие, а таксите са едни от най-ниските на пазара – между 1,5 % и 3% в зависимост дали билетът е купен онлайн или на каса на EasyPay.

Виртуалният футбол на  Локомотив – София

Клубът намери начин по време на пандемията, когато стадионите пустееха, да активира своите привърженици и пусна в продажба виртуални билети. Това се случи през платформата за управление на събития EPAYGO на ePay.bg. Виртуалната помощ за „Локомотив“ – София дойде в момент, когато отборът се бореше да се върне в елита на българския футбол. Това вече е факт, а събраните средства ще бъдат използвани за ремонт на стадиона на клуба.

Предстоят още нововъдения вследствие на партньорството с EasyPay и ePay.bg, които ще помогнат на „Локо“ – София да подобри събираемостта на приходите от детските школи и да изгради по-добра мрежа на разпространение.

„100 сърца за ЦСКА“ вече е платежен инструмент

Традиционната карта „100 сърца за ЦСКА“ на волейболния клуб „ЦСКА“ вече е и платежно средство благодарение на партньорството с EasyPay. Притежателите на картата могат да подкрепят клуба си и в същото време да се възползват от безплатна сметка без месечна такса за поддръжка, пазаруване без такси в търговски обекти и 2 безплатни тегления на който и да е банкомат в страната.

Картодържателите могат да се възползват от 50% отстъпка от цената на билетите за всички домакински мачове на ВК ЦСКА, както и от отстъпки в над 40 търговски обекта.

Членство във футболния „Левски“ в каса на EasyPay

От години ФК Левски търси начин да увеличи приходите си от членски внос извън София. Досега това се случваше с обиколки на ръководството и част от футболистите в страната, което отнема много време и финансов ресурс. Вече това може да се случи на близо 100 каси на EasyPay в цялата страна. Срещу своя членски внос привържениците на клуба могат да получат безплатно новата платежна карта “Левски”. Пластиката е със специален дизайн, посветен на клуба, и може да се взима на момента в офисите на EasyPay без такса за издаване и поддръжка.

 

За EasyPay и ePay.bg

Компаниите са част от Датамакс систем холдинг АД. ePay.bg е първaта българска система за електронни плащания, създадена през 1999 г. Тя обезпечва плащането към голяма част от онлайн магазините в България, а също така дава възможност на потребителите да правят различни трансакции в интернет – погасяване на битови сметки, такси, глоби, закупуване на винетки и др. EasyPay e естествено продължение на услугата, но в офлайн вариант. От създаването си през 2005 г. компанията има повече от 2700 офиса, като около 2400 от тях са франчайз.