Преди три месеца каузата I AM AMAZING, инициирана от Асоциацията на независимите пивовари в България, даде началото на една истинска крафт бирена революция. 

Десет конкуриращи се микропивовари обединиха сили, за да помогнат на малкия бизнес да оцелее в условията на коронакриза. В рамките на кампанията бяха сварени 10 различни бири под общото име I AM AMAZING, а специалната серия излезе в продажба екслузивно в крафт бирени барове и магазини в страната. 
Къде точно може да откриете I AM AMAZING бира, вижте тук: https://iamamazing.bg/ 

"Трима и двама" е една от пивоварните, взела участие в инициативата, а Йордан Ченков – нейният основател, ни разкри малко повече за кампанията, бизнеса и крафт бирената общност у нас.


- Каква е бирата, с която се включихте в инициативата I AM AMAZING и как дойде идеята ви за нея?
- Още като разбрахме за кампанията и нейното име, веднага се сетих за един тотален хит в Ютуб за един кон, който е AMAZING. А кончетата обичат овес, така че решихме да е бира с овес и малко по малко се спряхме на Овесен портър. Нямахме коне, за да тестват как се е получила, но съм сигурен че и на тях щеше да им хареса.

- Какво мислиш за каузата - ще пожъне ли, според теб, очаквания успех и ще съживи ли малкия бизнес?
- Каузата е много интересна и подходът за подкрепа на малкия бизнес, според мен, е доста иновативен. Надявам се да пожъне успех и да подпомогне бизнесите, които все пак оцеляха след над година рестрикции.

- Кое е най-голямото предизвикателство пред българския крафт пивовар?
- Предизвикателствата се появяват непрекъснато и всяко е различно. Със сигурност кризата покрай корона вируса се отрази доста тежко. Всичко е доста непредвидимо и непознато, радващото е, че животът почва да навлиза в нормалните си темпове.

- Какво мислиш за крафт бирената общност в България - има ли конкуренция между пивоварите, или приятелското отношение помежду ви е преди всичко?
- Не мисля, че двете неща са взаимно изключващи се. Имаме си приятелските отношения, но все пак пазарът е малък, всеки търси своето място.  А и конкуренцията не е нещо лошо. Стига, разбира се, да не се прекрачват някакви граници. Конкуренцията ти дава стимул да се развиваш и да се подобряваш.

- Планирате ли да сварите сезонна бира за лятото?
- Тази година предполагам няма да имаме никакви нови предложения през лятото, имахме няколко проекта, но ще останат за по-светлото бъдеще. Но пък може да се върнем към някои позабравени наши бири.

- Как решихте да направите хобито си своя професия и от домашни пивовари да се превърнете в професионални такива?
- Винаги съм казвал, че всеки, който е сварил бира веднъж, която да му е харесала и я е изпил с приятели, започва да мечтае да направи пивоварна. В началото си беше точно така: „Така и така варим бира, нашите приятели я изпиват, дай да се пробваме поне да им я продаваме“. Разровихме се в закони и наредби, обикаляхме по институции и няколко години по-късно се появи „Трима и двама“.

- През март месец пивоварната ви имаше рожден ден. Каква е равносметката ви за изминалите четири години?
- Като теглим чертата, живи сме, което е добро начало. Все пак умрелите бира не пият. Пивоварната си работи и зарадвахме жадните си почитатели с немалко нови предложения за тези четири години. Намерихме много нови приятели в Сливен и отвъд, като ще се стараем да бъдат добре напоени и за в бъдеще.