"Пайнер Медиa" ООД е одобрена и ще получи 1 918 233 лв. като бенефициент по Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" за популяризиране на чалгата не само у нас, но и на международните пазари, показва справка в информационната система ИСУН, която е под управлението на министъра, отговорен за парите от Европа, Томислав Дончев.

Проектът е на стойност 3 197 324 лв. Към момента средствата все още не са усвоени. Началото на изпълнението на проекта е на 23 юли 2012 г., а краят 23 април 2013 г.

1 630 498 лв. е финансирането на проекта от ЕС, а 287 735 е националното финансиране на проекта,"Пайнер медиa" ООД ще заплати 1 279 091 лв.

В описанието на проекта за милиони левове за популяризиране на чалгата се посочва, че с реализирането на настоящия проект "Пайнер Медиа" ООД цели да постигне устойчив икономически растеж и запазване на лидерските си позиции в подготовката и реализирането на качествен медиен и музикален продукт не само на родния, но и на международните пазари, в които телевизия Планета се излъчва. "Чрез повишаване качеството на предлагания продукт "Пайнер Медиа" ООД ще съумее да привлече значителен брой нови зрители, да вдигне рейтинга си, като това ще доведе до увеличаване на приходите от реклама. Проектът ще доведе и до разкриването на нови работни места и ще допринесе за развиването на българската икономика", се посочва още в описанието на проекта.

Дейностите, които медията ще извърши по реализирането на проекта, са създаване на екип за управление на проекта; подготовка и провеждане на процедури за избор на външни фирми изпълнители на доставки и услуги; поръчка и доставка на оборудването, тестване и въвеждане в експлоатация, провеждане на обучение на техническите специалисти; поръчка и доставка на материалите за визуализация; подбор и разкриване на нови работни места; мониторинг и оценка на проекта; изготвяне на одиторски доклад за изпълнение на дейностите по проекта.

Управляващ орган на Оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" е дирекция "Европейски фондове за конкурентоспособност" в МИЕТ.

БГНЕС припомня, че рекордните 13 млн. 964 хил. лв. ще бъдат разпределени между избрани електронни медии тази година за популяризиране на седем от оперативните програми (ОП) на ЕС, както става ясно от писмения отговор на министъра по европейските въпроси Томислав Дончев до депутата от "Синята коалиция" Ваньо Шарков. Сумата ще набъбне, тъй като в справката не са включени парите за реклама на най-щедрата програма - за развитие на селските райони, подопечна на земеделското министерство.

Това е най-крупната сума, раздадена в рамките на една година от 2009 г., показва сравнението на данните. През 2012 г. за този род дейност са похарчени 8.5 млн. лв. Щедрото финансиране на медиите рискува да ги постави в деликатно положение спрямо управляващите от ГЕРБ в година, когато се провеждат оспорвани парламентарни избори.

Т.нар. комуникационен план за информация и публичност е задължителен за всяка европейска програма и представлява 0.6% от общата й стойност. От 2009 г. до ноември 2012 г. медиите са получили 25 млн. 730 хил. лв. по 9 оперативни програми на ЕС, сочи справката от ведомството на Томислав Дончев.

Най-много пари тази година ще бъдат разпределени по ОП "Техническа помощ" и "Околна среда" - съответно 3.4 млн. лв. и 3 млн. лв. Програмата за развитие на човешките ресурси към социалното министерство ще даде на медиите 2.3 млн. лв. За 2013 г. разходите за информационни кампании по ОП "Конкурентоспособност" са в размер на 1.9 млн. лв. С милион и 400 хил. лв. за тази година разполага и ведомството на Лиляна Павлова по програма "Регионално развитие". Още милион лева ще бъдат дадени на медиите по програма "Административен капацитет", става ясно от справката на министерството по европейските въпроси.