В началото на месец март тази година десет български микропивоварни се обединиха в името на една обща кауза – да помогнат на малкия бизнес да се съвземе от коронакризата. 

С общи усилия производителите на занаятчийско пиво постигнаха желаните резултати, подтиквайки любителите на истинска крафт бира да пазаруват от малките специализирани барове и магазини. Повече за инициативата и за бирите от специалната серия I AM AMAZING, може да прочетете тук: https://iamamazing.bg/ 

Срещнахме се с Михаил Дурчев - председател на Асоциацията на независимите пивовари в България и собственик на една от десетте пивоварни, участващи в кампанията - Cohones Brewery. Зададохме му седем въпроса за бирата, инициативата и бизнеса, на които получихме интересни отговори.

- Името на бирата ви - Cohones - буди голямо любопитство. Откъде идва и каква е символиката зад него? 
- На испански Cohones буквално означава „топки“, но го използват жаргонно за „смелост“. Оттам идва и името на бирата ни – да имаш топките да постигнеш целите си, независимо от обстоятелствата. 

- Каузата I AM AMAZING, от която Cohones е част, набра много голяма популярност. Как се отрази тя на вашата пивоварна - нарасна ли търсенето на Cohones? 
- Отрази се положително на пивоварната ни, но по-важното е, че се отрази положително и на баровете и магазините, за които беше предназначена. С нея искахме да изместим фокуса от нас и мисля, че успяхме.

- Подобна инициатива между конкуренти е прецедент в световен мащаб. Наложи ли I AM AMAZING тренд в бизнес средите? Смятате ли, че други конкуриращи се бизнеси ще последват примера ви и ще се обединят около обща кауза? 
- Смятам, че още е прекалено рано да се каже дали други бизнеси са се обединили благодарение на нашата инициатива. Със сигурност обаче досега подобно нещо в България не се е случвало, но е важно да се отбележи, че характерното в нашия бранш, крафт бирения, е, че я няма традиционната конкуренция. Осъзнаваме, че само помагайки си можем да развием и наложим крафт бирата като идея.

- Cohones винаги залага на нетрадиционни вкусове, но с новата си Sweet Cognac Orange Stout изненадахте всички. Защо избрахте да участвате в инициативата именно с тази бира? 
- Искахме да направим нещо по-нетрадиционно и затова решихме да вземем един традиционно сладникав стил бира и да добавим и нотка кисел привкус. А, и честно казано – защо не!?

Михаил Дурчев

източник: Цветана Бонева

- Този месец пивоварната ви има рожден ден - навършват се 2 години от създаването на Cohones. Какво научихте за тези 2 години и как смятате да се развивате занапред? 
- Научихме изключително много неща. Имахме падения, имахме и победи. Научихме, че когато имаш топките да продължаваш да се блъскаш в стената, тя накрая ще поддаде. А, за в бъдеще смятаме да продължаваме да правим страхотна бира и да развиваме сектора.

- През декември 2020 г. Cohones пусна на пазара лимитиран брой от своя имперски млечен стаут „Black to the Bones“. Бирата успя да се похвали с 13 % алкохолно съдържание, което я прави най-силният стаут, варен у нас. Интересът беше огромен и бутилките се разпродадоха светкавично бързо. Ще ни разкажете ли малко повече за това ваше произведение? 
- Black to the Bones е диамантът в бирената ни корона. Направихме я като накиснахме средно изпечен дъбов чипс в ръжен бърбън, оставихме го да отлежи там и после всичко изсипахме във ферментатора. Просто и бързо...за само 6 месеца.

- И накрая - с една дума: Добрата бира е ...?
- ... сварената с любов и внимание.