
Втора професионална футболна лига на България се готви за нов старт с нов генерален спонсор. От сезон 2025/26 второто ниво в българския футбол ще носи името Mr Bit Втора лига. Това обаче не е единствената новост — с променен формат, подобрено медийно присъствие и сериозна финансова подкрепа, дивизията се стреми към съживяване и по-голям публичен интерес.
Официалното обявяване на Mr Bit като генерален спонсор на Втора лига бе направено от президентите на БФС и БПФЛ, Георги Иванов и Атанас Караиванов, по време на пресконференция, проведена на 12 юни. Според Караиванов, подписаното споразумение е било „дългоочаквано от клубовете“ и ще осигури по 40 000 лв. на всеки от 18-те тима в лигата.
Финансовата инжекция от партньорството става още по-значима на фона на оттеглянето на два клуба, ЦСКА 1948 II и Септември (Тервел), които доброволно напуснаха Втора лига. Това наложи корекция във формата — от 20 на 18 отбора, и от 38 на 34 кръга. Останалите тимове, както и бъдещите нови попълнения в дивизията, ще могат да разчитат на новия спонсор за по-добра финансова стабилност.
За феновете най-съществената промяна е разширеното излъчване на мачове от Mr Bit Втора лига. Всеки кръг ще включва два пряко предавани двубоя — единият по Diema Sport, а другият на платформата на Mr Bit. Основната цел на спонсора е да популяризира лигата чрез безплатен и удобен достъп до мачовете от дивизията.
Mr Bit ще стриймва сблъсъка между Миньор (Перник) и Беласица (Петрич) — два тима, които до неотдавна тормозеха родния елит. Техният мач ще се играе във вторник, 29 юли, от 18:30 ч.