Vivacom отбелязва 50-кратно разрастване на 10GIGA мрежата си само за две години. От 10 000 домакинства в столичния квартал „Младост“ през 2020 година, днес оптичната мрежа на телекома покрива близо 500 000  домакинства в страната.

 Разрастването е част от дългосрочната визия и продължаващи инвестиции на Vivacom в осигуряването на покритие в цялата страна и ускоряването на прехода към мрежата на бъдещето - 10GIGA. Целта на телекома е свръхмодерната технология, осигуряваща оптична интернет свързаност със скорост до 10Gpbs, да работи за хората, чиито очаквания за бързина и качество на връзката нарастват всеки ден.

„Постигането на подобно покритие само в рамките на две години е резултат както от стратегическите инвестиции на Vivacom, така и от силната мотивация и усилена работа на техническия екип на компанията. 10GIGA мрежата предоставя по-бърза и по-стабилна връзка с много по-голям капацитет. Тя ще спомогне за широкото навлизане на концепцията за Интернет на нещата (IoT) в България, включително за автоматизирането на редица процеси и производства, както и за масовото приложение на виртуална и добавена реалност. Всичко това има една цел – да улесни всекидневието на хората във все по-дигитализирания свят, в който живеем“, коментира Николай Гаврилов, главен технически директор на Vivacom.

Николай Гаврилов

източник: Vivacom

 10GIGA мрежата на Vivacom вече е налична в София, Пловдив, Варна, Бургас, Стара Загора и Монтана.  Чрез нея телекомът осигурява на своите клиенти свръх бърз интернет, който позволява светкавично сваляне на големи файлове, стрийминг на 4К и 8К видео съдържание на много устройства едновременно, повече възможности за дистанционно обучение и видеоконференции с високо качество. Благодарение на обмена на огромен обем данни без закъснение, за любителите на гейминга разликата в играта , е драстична. Не на последно място, 10GIGA мрежата консумира по-малко енергия, което я прави по-щадяща за околната среда.

За United Group:

Базираната в Нидерландия United Group е водещ телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа. Компанията развива дейност в осем държави и има над 15 милиона потребители и близо 15 000 служители. United Group осигурява най-широкото мрежово покритие в региона и предлага на потребителите най-атрактивната селекция на ТВ съдържание от цял свят. Сериозните инвестиции в дигитална инфраструктура, съдържание и технологии гарантират отличното качество на продуктите и услугите, които предоставя на клиентите. От март 2019 г. мажоритарен собственик на United Group е BC Partners, една от най-големите глобални инвестиционни компании. От юли 2020 г. Vivacom е част от United Group. В България групата включва още Nova Broadcasting Group и вестник Телеграф.