През годините League of Legends се утвърди като една от най-популярните игри сред младежите и заслужено се нареди на топ местата в класацията за най-вълнуващи eSports състезания. Като всяко нещо, което се развива през годините "езикът" на играта също неколкократно се е променял. В комуникацията си геймърите често ползват различни абревиатури и други термини, които нямат точен превод на различните езици. Всеки запалянко обаче разбира чудесно за какво става въпрсо. Ето пет подобни израза, които всеки фен на League of Legends трябва да разбира:

5. Leash

Буквално означава кучешка каишка, но в играта терминът се изпозлва са съвсем различно нещо. В самото начало на играта е обичайно тандемът на бот лейн да помогне на своя jungle играч с първия му buff (син или червен). Това е така, тъй като битката на бот лейн започва една идея по-късно от останалите в играта. През 2017-та например "помощта" бе дори задължителна, тъй като jungle героите, които бяха селектирани от геймърите не можеха да се справят в играта преди да са се поразвили.

4. Lane priority

Като MOBA игра League of Legends се фокусира, особено в началните си стадии, върху вълните от миньони (minion waves), които са еднакви и равносилни за двата отбора. Когато двете страни се срещнат в средата на линията започва и истинската битка. Ако един от двамата играчи направи така че противниковите миньони да умрат по-бързо от неговите, то той ще "избута" линията си напред, по-близо до противниковата кула. С други думи ще постигне т.нар "push". Ако прецизира своите действия достатъчно играчът може да си осигури "push", достатъчно солиден, че съперниковите миньони да са мъртви и той свободно да може да се придвижи по картата, без да се притеснява, че ще бъде последван от съперника си, който все още се бори с вълната. Приоритетът на линията е от голямо значение, тъй като той може да има ключова роля в по-големите битки и съответно върху крайния изход на играта.

3. Soul point

Всички спортни фенове са чували за брейк пойнт, мач пойнт и т.н. Тук горе-долу е същото. Soul point означава, че си на точка от това отборът ти да вземе dragon soul (душата на дракона). Сезон 10-ти в играта представи на геймърите различните видове дракони, които носят различни бонуси на отбора ти. Драконът се появява на всеки 6 минути, след като е убит за първи път в играта. Когато един отбор го убие 4 пъти, той печели допълнителни бонуси, тъй като е взел неговата душа. Следователно, когато го е убил 3 пъти, той е на т.нар. soul point.

2. Choke point

Военният термин на български звучи като геостратегически регион. В League of Legends той се отнася за тесните пространства на картата. Между трите линии в играта (топ, мид и бот) е разположена джунглата. Тя е изпълнена с различни стени, храсти и други, които са от голямо стратегическо значение. Идеята на "choke points" в играта е, че дори съперникът да успее да спечели някоя битка, ако го хванеш "натясно" бързо можеш да обърнеш развоя на събитията в своя полза. Подобна задача обаче изисква отлична отборна координация.

1. 200 years

"200-те години" се превърнаха в общоизползван израз в LOL обществото. Този ироничен термин се появява за първи път по време на разговор в Twitter между геймър и дизайнер на играта. Играчът се оплаква от внесени корекции по определен герой, а отговорът звучи в подобен тон: "Да си добър в дадена игра с даден герой е много ценно, но ще се доверя на над 200-те години опит, в дизайна на игри". Самоувереният отговор на служителя пък превръща израза "200 years" в нарицателно, което обществото използва винаги, когато силата на някой герой се окажа тотално небалансирана, спрямо останалите налични в играта.

снимка: gettyimages