Участието на Екатерина Стратиева в Белгия бе съпътствано от куп проблеми и въпреки това тя се пребори за второто място при жените. Първа в дамския шампионат очаквано завърши Мелиса Дебакер (Peugeot 207 S2000), която дори спечели точки за генералното класиране, а на трета позиция остана Жули Девале (Citroen DS3 R1).

„Това състезание бе пълен кошмар. Не мога да повярвам, че стигнахме до финала, защото всичко беше против нас”, заяви Стратиева след финала. „Проблемите започнаха още в петък, когато трябваше да карам последните два етапа без прожектори и едва виждахме пътя. На всичкото отгоре и спирачките не бяха наред.”

„В събота нещата сякаш потръгнаха, но за кратко. Първата група отсечки мина добре, но в началото на втората колата започна да трасе и едва се добрахме до сервиза. Имах чувството, че във всеки един момент двигателят и скоростната кутия щяха да се разпаднат. Оказа се, че се е скъсала една от опорите, но за мой късмет Флорин Тинческо от моя тим вече беше отпаднал и механиците взеха части от неговия автомобил, за да оправят моя.”

„Кошмарът продължи и в следващите четири етапа. Заради един откачен кабел започнаха да светят куп аларми. Оказа се, че и двигателят губи масло, а нямахме никакво време да спрем, за да проверим какво се случва. Накрая останахме без избор, паркирахме автомобила и въпреки че направихме задръстване зад нас, доляхме масло и продължихме. Пълен кошмар! Добре че след отпадането на Тинческо взехме неговите фарове за двете нощни отсечки и се добрахме някакси до финала.”

Стратиева е начело в шампионата на дамите с десет точки от пет старта, а на седем зад нея са Дебакер, Мартина Данелова и Инеса Тушканова с по три. До края на сезона остават пет старта, което прави Стратиева и Поенару фаворити за титлата.

„Радвам се, че бях тук и участвах в такава истинска битка. Най-важното беше да не допускаме грешки. Много големи и опитни пилоти не успяха да завършат, докато ние стигнахме до финала, което бе и целта ни”, завършва Стратиева.

В списъка на отпадналите бяха и фаворитите от екипа на Peugeot Крейг Брийн и Кевин Абринг, както и заводският пилот на Skoda Есапека Лапи. Това отвори пътя на Фреди Лоикс към рекордната девета победа на рали „Ипр”.