Едва 24 екипажа са регистрирани за утрешния старт на 15-ото рали Твърдица, което трябва да отбележи половината на шампионата в тази дисциплина за сезон 2019, почти наполовина от броя на участниците, с които състезанието в подбалканското градче отбеляза юбилейното си издание преди пет години.

Но причините за рязко намаляващият брой на участниците са колкото икономически, толкова и продължаващият вече 16 месеца административно-съдебен спор между федерацията с отнет от спортното министерство национален лиценз и е без международно признание от ФИА БФАС и новосъздадената през есента Автомобилна федерация на България (АФБ), която има и двете лицензии.

Коя е официалната автомобилна власт, ще се произнесе първо Върховният административен съд в следващите месеци. Това, без съмнение, води и до разделението на състезателите, което пък се отразява на броя на участниците във всички автомобилни дисциплини през спортния сезон тази година.

Макар и пред своя малък юбилей, Рали Твърдица изпитва абсолютно същите проблеми, още повече, че част от основните играчи в шампионата се оказаха блокирани от технически проблеми именно преди третото състезание от шампионата. Общо между 15 и 18 екипажа по различни причини отказаха старта утре.

В същото време обаче основните претенденти са на линия и от днес правят детайлни записки за всички особености по трасетата на 7-те скоростни етапа (общо 82.13 км).

Списъкът на балканското рали, което е силно примамливо за екипажите с едни от най-добрите скоростни отсечки в цялата страна, се води от шампионите за 2018 г. и в ралитата, и в спринтовия вариант на тази дисциплина Мирослав Ангелов/Георги Гаджев (Мегапорт, Шкода Фабия R5). Този екипаж има всички възможности след финала в неделя (общо 215.15 км след старта днес в 17:40 ч. на площада в града) сериозно да се доближи към втората си поредна титла.

В момента Ангелов/Гаджев имат 122 т., а заемащият втората позиция екипаж на варненците Йордан Атанасов/Янаки Янакиев (АРТ Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), освен че са 37 т. назад, пропускат това рали. Трети в общото подреждане е екипажът на Марина Моторспорт Тихомир Стратиев/Еди Сивов (Форд Фиеста Прото) със 71 т.

В същото време 15-ото издание на Твърдица Рали ще отбележи и едно емоционално завръщане на един от тачените екипажи от близките години - Петър Гьошев и Димитър Спасов (Престиж, Пежо 208 R2). За последно двата караха като тандем преди осем години, печелейки второто място в комшийското Сливен Рали. Гьошев и Спасов ще са начело на други четирите автомобила от категорията R2, като карето включва още Даниел Попов/Ангел Башкехайов (JPR), Дилян Станков/Йордан Йорданов (Булсим) и Никола Мишев/Явор Брънков (БАМС).

Най-дългата отсечка в ралито е едноименния етап Твърдица - 19 км, с която стартира надпреварата днес. В неделя тя се кара още два пъти, но вече под името Предела 1 и 2, като второто преминаване е и етапът, даващ бонус точки на първите пет екипажа. Така че именно тези три етапа, а особено втория Предел, могат да се смятат за решаващи в състезанието.

За съботния ден са предвидени 3 отсечки (28.65 км) и дистанция от 71 км, а за неделния ден - 4 етапа (53.48 км) и пробег от 144.25 км., като първият автомобил се очаква на рампата в центъра на площад Свобода в 14:20 ч./БТА