Пилотите на едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy стартираха с много добро състезателно темпо и голямо желание за състезание.
Още по време на първия етап обаче и двата екипажа имаха леки пътни инциденти, които не им позволиха да продължат участието си в днешните отсечки.
Екипажът Григор Григоров с навигатор Янаки Янакиев закачи бетонно препятствие в банкета на шикана, а екипажът Дочо Цвятков с ко-пилот Линда Багерова удари задното окачване.
Състезанието и за двата тима продължава. Професионалните механици на Hyundai Racing Trophy вече отстраняват щетите по състезателните автомобили Hyundai i20 Coupe R1 и утре ще стартират по системата „Ре-старт“ във втория ден на 46-ото издание на рали „България“.
"Нашата идея беше да караме стриктно по записката - каквото чувам от навигатора ми Янаки, по този начин да карам, независимо дали е описано вярно или не по време на описването предните дни. В началото вървяхме много добре, като целта ми бе да следвам записката. Спазвах я до един определен момент, където видях, че всъщност при даден тип завои въобще не се получава. Грешката от моя страна е, че направих малко импровизация, но като цяло не допуснахме други грешки. Макар и да не следвах плътно записката, вървяхме много добре", заяви Григоров.
"Колата се държеше прилично, като в един момент загряха спирачките, но успях да ги охладя и всичко беше абсолютно наред до момента, в който влезнахме в шикана. Бях описал в записката, че има нещо вътре в завоя и влезнах малко повече навътре, за да обера последния сантиметър от цимента. Ударихме нещо, което дори не видях какво е – камък, бетонно препятствие, нямам идея. Колата отскочи на две гуми и се приземихме. След това карахме, докато гумата не се разпадна и остана на джанта. Финиширахме по този начин, а после и самият преход преминахме на джанта. След това сложихме другата гума, която беше пукната, но и нея я изкарахме до джанта и така дойдохме в сервизния парк", коментира след първия етап Григор Григоров, победител в първия кръг на едномарковия шампионат.
"В първата една-трета на SS1, на първия скоростен етап, изгубихме контрол върху колата на излизане от ляв завой и ударихме леко задницата. Всичките следващи завои бяха десни и колата седеше добре. Очаквах, че няма големи поражения по задното окачване. Но в първия по-остър десен завой се оказа, че пораженията по задния мост са доста по-големи, отколкото очаквах. Тогава колата се хлъзна, не можах да я овладея, ударихме предно дясно колело, спукахме гума и най-вероятно сме изкривили кормилния накрайник. В самия етап, в продължение на 3-4 завоя, карахме още нагоре, спряхме, сменихме гумата, но имахме малко забавяне, защото носачът също беше мръднал леко. Успяхме да завършим скоростния етап в съвсем бавно темпо с идеята да минем и втория етап и да стигнем до сервиз, където момчетата да ни помогнат", коментира Цвятков.
"Въпреки че натрупахме 2 минути закъснение и 20 секунди наказание, успяхме в прехода да стабилизираме автомобила и се чувствахме добре подготвени за втория етап. Във втория етап стартирахме с несъстезателно, но с доста високо темпо, докато в един бърз десен завой се скъса вече изкривения кормилен накрайник и излетяхме леко от пътя в ляво", допълни пилотът.
Коментирай