49-ото издание на рали „България”, което стартира днес в 16:30 от Морска гара във Варна, ще определи носителя на титлата в националния рали шампионат. Повечето трасета са добре познати на родните екипажи, но това по никакъв начин не означава, че предстоящата задача за тях е лека. Две отсечки ще се карат изцяло на фарове, а хлъзгавият макадам край Аврен допълнително ще затрудни състезателите.
Курортният комплекс Албена отново ще е домакин на най-голямото ни рали. Именно там ще бъде дадено същинското начало на състезанието със суперспециалния етап, който стартира в 19:00. Разликите на шесткилометровата отсечка вероятно ще са минимални, като заради специфичната конфигурация на трасето автомобилите с един двигателен мост имат шанс в битката с представителите от RC2, което е предпоставка за изненади. Ралито не може да бъде спечелено в Албена, но за сметка на това може да бъде изгубено още в петък вечер при евентуален инцидент.
Същинската битка започва в събота от 9:30 с първото минаване на „Аладжа манастир”. Всички екипажи познават отлично отсечката, която свързва к.к. Златни пясъци с кв. Виница, но хлъзгавият асфалт е предпоставка за грешки особено когато вали или температурите на настилката са ниски.
След като завършат „Аладжа манастир”, екипажите минават прехода до най-дългата отсечка в надпреварата. 26,32-километровата „Дюлино” стартира от едноименното село, за да завърши в Козичино. Тежката настилка и нагънатата конфигурация определят спецификата на етапа. След регрупинга по обяд екипажите тръгват в обратна посока по същото трасе.
Лидерът след „Козичино” е в най-изгодна позиция да атакува бонус точките от първия ден, тъй като следва още едно минаване на „Аладжа манастир”, след което идва „Аврен”, която се кара два пъти. Съботният ден на рали „България” завършва именно с „Аврен 2”, която също може да поднесе изненади заради макадамовия участък в средата на отсечката и късния стартов час. Настилката в тази зона е много сбита и твърда и едва ли ще се появят големи коловози, но прахта и ниската видимост ще са предизвикателство. Между двете минавания на „Аврен” е организирана и специална зона за монтиране на допълнителни светлини.
Вторият ден на рали „България” не дава много възможности за атака, но осигурява куп възможности за грешки. Първо се кара два пъти „Бялата вода”, която е „Аврен” в обратна посока, след което надпреварата завършва с две минавания „Виница” - същото трасе като „Аладжа манастир”, но от кв. Виница към к.к. Златни пясъци. „Виница 2” е и т.нар. „пауърстейдж”, който разпределя финалните бонус точки между екипажите.
Последният часови график на рали „България” включва някои промени спрямо първоначалния. В събота „Аладжа манастир 2” стартира в 16:20 вместо в 16:00. Следващата „Аврен 1” също започва 20 минути по-късно – 17:40 вместо 17:20, а финалната в събота „Аврен 2” стартира в 19:10 вместо в 19:00.
В неделя промяната е само в стартовия час на „Бялата вода 2”, която започва в 11:50, а не в 11:30.
Коментирай