Точно две години, след като за последно стартът на рали България беше даден пред Варненската катедрала, най-голямото и авторитетно автомобилно състезание отново се връща в морската столица.

Състезанието е първи кръг от шампионата на България в рали-дисциплината и е кръг от Рали Трофеят на ФИА за Балканите. От старта до финала на екипажите предстоят 16 скоростни теста (общо 155.40 км), а на финала в неделя около 15:00 часа, оцелелите във втория ден ще са навъртели дистанция от общо 629.63 км.

По-интересната и по-важна за крайното класиране половина от ралито е на територията на Шуменска област, като 8 от скоростните етапи на рали България фактически са отсечките на рали "Стари столици".

С церемониалния старт на ралито днес вечерта ще започне отброяването на шестата десетка в историята, а тя изглежда вече добре започната.

Списъкът с анонсиралите своето участие екипажи е обещаващо силен, но този път срещу трикратния шампион на България Мирослав Ангелов (Шкода Фабия R5 Eво), който е лидер на колоната с номер 1, се изправя половин дузина машини от същата и следващата еволюция на тези коли. Две от тях - Ситроен С3 Рали 2 (Кристиан Долофан, Румъния) и два турски Хюндай i20 NG R5 (Еркан Гюрал и Мустафа Чакал) за първи път ще се представят пред българска публика.

Списъкът на расовите автомобили щеше да е с един повече, но поради последствията от прекарания ковид вирус, румънският пилот Дан Гъртофан, както и неговият син Андрей, са отказали участието си в България. 

От предварителните заявки, пак поради прекараната зараза, от българските екипажи отпадна Дилян Станков (Булсим, Пежо 208 R2), който вчера беше последван от двамата варненски пилоти на Флат-аут Стефан Либертинов (ФИАТ Уно) и Ценко Георгиев (Ситроен Саксо), причините за чиито отсъствия са чисто технически.

Така списъкът със заявките намаля на 30 автомобила, но дори и в този си вариант (4 чужди нации и 7 екипажа) това е една от най-добрите бройки, които рали България записва от 2013 година насам.

Разбира се интрига могат да създадат и автомобилите, които вече не са в първа младост, Мицубиши и Субару в техните серийни модификации. Лидер на тази група е сливенският пилот Георги Василев (Мицубиши Лансър Ево 9), допълван от "лансърите" на шуменеца Мартин Сурилов и на турският пилот Бугра Кан Килич.

Но не по-малко интригуваща е групата от 11 коли в категорията RC4, водена от третия в националното първенство за 2020 година Денис Станчовски (Престиж, Пежо 208 R2), с каквито автомобили са още Антон Титов (Мегапорт), последната версия на този модел - "208 R4" за Дани Попов (Пещера), както и най-бързата дама в Европа през последните три години Екатерина Стратиева.

Националната конкуренция продължава с бившия шампион в категорията на автомобилите с един предавателен мост Христо Атанасов (Ситроен С2 R2 Макс) и с заменилия дълголетния си партньор в екипа Наско Цонев добричлия Николай Кортелов (Ситроен С2).