Очаква се доста силно рали България 2021
Очаква се доста силно рали България 2021

Точно две години, след като за последно стартът на рали България беше даден пред Варненската катедрала, най-голямото и авторитетно автомобилно състезание отново се връща в морската столица.

Състезанието е първи кръг от шампионата на България в рали-дисциплината и е кръг от Рали Трофеят на ФИА за Балканите. От старта до финала на екипажите предстоят 16 скоростни теста (общо 155.40 км), а на финала в неделя около 15:00 часа, оцелелите във втория ден ще са навъртели дистанция от общо 629.63 км.

По-интересната и по-важна за крайното класиране половина от ралито е на територията на Шуменска област, като 8 от скоростните етапи на рали България фактически са отсечките на рали "Стари столици".

С церемониалния старт на ралито днес вечерта ще започне отброяването на шестата десетка в историята, а тя изглежда вече добре започната.

Списъкът с анонсиралите своето участие екипажи е обещаващо силен, но този път срещу трикратния шампион на България Мирослав Ангелов (Шкода Фабия R5 Eво), който е лидер на колоната с номер 1, се изправя половин дузина машини от същата и следващата еволюция на тези коли. Две от тях - Ситроен С3 Рали 2 (Кристиан Долофан, Румъния) и два турски Хюндай i20 NG R5 (Еркан Гюрал и Мустафа Чакал) за първи път ще се представят пред българска публика.

Списъкът на расовите автомобили щеше да е с един повече, но поради последствията от прекарания ковид вирус, румънският пилот Дан Гъртофан, както и неговият син Андрей, са отказали участието си в България. 

От предварителните заявки, пак поради прекараната зараза, от българските екипажи отпадна Дилян Станков (Булсим, Пежо 208 R2), който вчера беше последван от двамата варненски пилоти на Флат-аут Стефан Либертинов (ФИАТ Уно) и Ценко Георгиев (Ситроен Саксо), причините за чиито отсъствия са чисто технически.

Така списъкът със заявките намаля на 30 автомобила, но дори и в този си вариант (4 чужди нации и 7 екипажа) това е една от най-добрите бройки, които рали България записва от 2013 година насам.

Разбира се интрига могат да създадат и автомобилите, които вече не са в първа младост, Мицубиши и Субару в техните серийни модификации. Лидер на тази група е сливенският пилот Георги Василев (Мицубиши Лансър Ево 9), допълван от "лансърите" на шуменеца Мартин Сурилов и на турският пилот Бугра Кан Килич.

Но не по-малко интригуваща е групата от 11 коли в категорията RC4, водена от третия в националното първенство за 2020 година Денис Станчовски (Престиж, Пежо 208 R2), с каквито автомобили са още Антон Титов (Мегапорт), последната версия на този модел - "208 R4" за Дани Попов (Пещера), както и най-бързата дама в Европа през последните три години Екатерина Стратиева.

Националната конкуренция продължава с бившия шампион в категорията на автомобилите с един предавателен мост Христо Атанасов (Ситроен С2 R2 Макс) и с заменилия дълголетния си партньор в екипа Наско Цонев добричлия Николай Кортелов (Ситроен С2).