Екипажът на "Мегапорт Рейсинг" Мирослав Ангелов и Еди Сивов (Шкода Фабия R5) стана третият български екип, след тези на Димитър Илиев/Янаки Янакиев и Крум Дончев/Стойков Вълчев, който спечели победата в най-престижното от българските автомобилни състезания.

Ангелов и Сивов, които бяха лидери на шампионата от началото на годината, завършиха на върха на класирането в 49-ото рали България, изпреварвайки с над 5.5 минути оказалия се на второто място екипаж на шампионите от миналата година Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Мото Спорт, Пежо 208 R2).

Тази победа донесе първа титла в генералното класиране на шампионата страната за 2018 година за екипажа на "Мегапорт Рейсинг", а с нея и първото място в надпреварата на тимовете, която клубът си осигури още с финала на Стари столици. 

Рали България

източник: Presscenter Rally Bulgaria BFAS

Екипажът спечели четири от петте кръга - ралитата в Твърдица, Сливен, Шумен и България, а в чужбина - рали Сърбия, претърпя единствената загуба заради катастрофа в предпоследната отсечка, като от средата на юли до момента нито за момент Ангелов/Сивов не позволиха на друг екипаж да оглави класирането в първенството, като от общо 48 специални етапа той спечели 40, допускайки по 2 пъти да бъде победен от Григор Григоров (Григоров рейсинг), Йордан Атанасов (АРТ Рейсинг) и по веднъж от Калин Бенчев (Дунав Рейсинг), Димитър Илиев (БАМС) и Тихомир Стратиев (Марина Моторспорт).

В днешния ден, особено след отпадането на Илиев/Дончев (БАМС, Мицубиши Лансър Ево 9), между лидерът и оказалият се ненадейно на втората позиция екипаж на Бултранс Христо Атанасов/Марин Иванов (Ситроен С2 R2) - това е първи подиум в генералното класиране за екипажа от Велики Преслав - разликата се увеличи на повече от 5 минути.
Това накара предизвестените шампиони да върнат газта, наблюдавайки внимателно битката между Атанасов/Иванов и миналогодишните шампиони Тихомир Стратиев/Добрин Борисов (Марина Мотор Спорт, Пежо 208 R2).

Рали България

източник: Presscenter Rally Bulgaria BFAS

В последните четири етапа разликата между двата екипажа беше 15 секунди, за да бъде свалена на 2.9 секунди етап преди финала. Битката беше изключително напрегната, защото на нея висеше "малката титла" - първото място в надпреварата за автомобили с един двигателен мост. 

При второто преминаване на Виница победата взе Стратиев (допълнителни 5 точки от финалния етап), а Атанасов завърши на 3.9 секунди, за да се стигне до безпрецедентния случай в историята на автомобилния спорт у нас - двамата записаха равни времена в края на България - по 1.30:49.9 часа!

В крайното класиране за състезанието обаче по-напред се поставят шампионите за миналата година - Стратиев/Борисов, които са и екипажът, бил по-бърз от двата при преминаването на първата класическа скоростна отсечка Аладжа Манастир 1 (7.27 км), в която двамата изпреварват екипажа от Велики Преслав с една позиция и със 7.6 секунди. 

Крайно класиране от рали България:

1. Мирослав Ангелов/Еди Сивов
(Мегапорт Рейсинг, Шкода Фабия R5, RC4) 1.24:51.6 ч.
2. Тихомир Стратиев/Добрин Борисов
(Марина Мотор Спорт, Пежо 208 R2, RC4) 1.30:49.9 ч.
3. Христо Атанасов/Марин Иванов
(Бултрас, Ситроен С2 R2, RC4) 1.30:49.9 ч.
4. Диана Стоянова/Иванела Иванова
(ДИАМО, Хонда Сивик Тайп R, RC3) 1.38:18.8 ч.
5. Димитър Кондев/Искрен Пондев
(Грийн Фокс Моторспорт, Опел Корса ОРС, RC3) 1.38:48.3 ч.
6. Ясен Обретенов/Калоян Шантанов
(Флат аут, БМВ Е30, Е1) 1.39:14.0 ч.
7. Красимир Кръстев/Стоян Добрев
(Стари столици, Ситроен Саксо, Е1) 1.41:24.0 ч.
8. Емил Саралиев/Ивелин Марков
(Флат аут, ВАЗ 2105, Е1) 1.41:41.7 ч.
9. Петър Павлов/Боян Стоянов
(Флат аут, ВАЗ 2105, Е1) 1.42:01.8 ч.
10. Костадин Щерев/Николай Арабаджиев
(ЕФКО Рейсинг Тим, Субару Импреза WRX, RC2) 1.43:04.9 ч.