Часове след като се завърна от Франция елитният ни състезател по мотоциклетизъм Мартин Чой даде специална пресконференция в Пресклуб България, на която сподели за инфарктните последни минути от легендарното състезание "24 часа на Льо Ман", където той и неговите италиански съотборници в ENERGIE ENDURANCE 91 Кристиан и Федерико Наполи завършиха на престижното 11-о място в клас Суперсток.
Целият отбор на ENERGIE ENDURANCE 91 направи много чисто състезание, а българският пилот бе много близо до най-доброто си класиране в Льо Ман, след като за почти цялото денонощие моторът на Kawasaki вървеше перфектно.
Проблемите се появиха в последния час. 45 минути преди края Чой се движи пети в Суперсток и 11-и в общото класиране, но изтощен акумулатор го принуждава да бута мотора до бокса.
"Всичко вървеше чудесно и по план, когато в един момент моторът ми угасна", каза пред репортерите Чой и допълни: "Бях на поне километър от бокса и до там трябваше да бутам мотора, който тежи над 200 кг. Дори маршалите на състезанието ми ръкопляскаха и ме подкрепяха да продължавам. Няколко пъти спирах да почивам, а когато отидох в бокса, механиците за броени секунди остраниха повредата, а за мен бе радостно, че загубихме само пет минути, но запазихме петата си позиция във временното класиране. И 40 минути преди финала собственикът на отбора каза на един от италианските пилоти Федерико да кара внимателно и просто да завърши състезанието. Независимо, че той губеше по 3 секунди на обиколка от отбора след нас, имахме шанс да завършим пети, в най-лошия случай шести".
За съжаление 25 минути преди финала Федерико Наполи пада, а моторът е сериозно повреден.
"Не можех да повярвам, че това се случи на нашия отбор. Целта на Федерико бе само да завърши, а той падна така лошо, че мотоциклетът не ставаше за нищо. За пореден път механиците направиха чудеса и 3 секунди преди да светне червения светофар аз бях на пистата и завърших състезанието. След финала всички в отбора плачеха – защото положихме огромен труд – и в подготовката, и в самото състезание, а накрая едва завършихме. Но това е мотоциклетния спорт – имаше отбори, които са с милиони евро бюджет, но не успяха да завършат", каза Чой.
Той сподели, че физически се е чувствал отлично, но вече към 5-6 часа сутринта умората си казва думата и той не е можел да стане от стола.
"За разлика от много пилоти, които спят по 30-40 минути, аз не спя. Но сутринта така се бях схванал, че не можех да стана от стола. Но физиотерапевтите бяха перфектни и след няколко минути отново бях на пистата".
Отборът на ENERGIE ENDURANCE 91 завъртя общо 795 обиколки за денонощието в “24 часа на Льо Ман” и остана едва на 60 от заводския тим на Suzuki – YOSHIMURA SERT, който спечели първото място. SRC Kawasaki остана втори с осем обиколки пасив, а отборът на BMW MOTORRAD бе трети.
"Получих покана да участвам и следващата година в 24 часа на Льо Ман и, да сме живи и здрави, тогава ще отида с амбицията да бъдем на подиума!", бе категоричен Мартин Чой.
Той поясни, че на 24 юни ще обучава пилоти в деветото издание на традиционното училище по безопасност „Еко мото училище“, което ще се проведе на професионалната състезателна писта в Серес, Гърция. Любители на мотоциклетизма ще имат шанса да почерпят безценен опит и да получат практически уроци по безопасност от елитния ни пилот. След това Мартин Чой ще участва в източно-европейския шампионат на писта, отново в Серес, а на 17 юли ще кара „12 часа на Португалия“. В края на септември отново ще бъде във Франция, където ще участва в „24 часа на Бол д’Ор“.
"Отборът бе много доволен от мен, но най-вероятно още в Португалия ще имам нови съотборници. Собствениците искат да отстранят Федерико, но най-вероятно брат му няма да иска да кара без него, така че очаквам скоро да разбера кои ще бъдат новите ми партньори в екипа", заключи Мартин Чой.
Коментирай