От компанията „Пирели“ разкриха, че биха подписали средносрочен договор с Формула 1, но при условие, че запазят статута си на единствено доставчик на гуми.

Италианският концерн се радва на тази роля от края на 2010 година, когато подписа 3-годишен договор след оттеглянето на „Бриджстоун“ от спорта.

Макар че през миналия сезон отборите срещнаха доста трудности с разгадаването на гумите, по всичко личи, че най-комерсиалният автомобилен шампионат също има желание да продължи партньорството.

От „Пирели“ обаче имат няколко условия. „Три години не са достатъчни“, заяви директорът по моторните спортове Пол Хъмбъри. „През последните десет години може би се добавя по по-малко качество с всеки изминал сезон, защото хората приемат, че си във Формула 1.“

„Важното е създадеш инерция – щом веднъж си я получил, тя ще те държи дълги години, след като напуснеш спорта. Трябва да говорим с ръководителите, защото голяма част от възстановяването на нашите инвестиции дължим на рекламата, която си правим на трасето. Затова е важно да постигнем споразумение с промоутърите. После ни чакат преговори с всички 11 отбора. До момента от тях получаваме само комплименти, затова и от Формула 1 ще се радват да продължим партньорството си“, обясни той.

Хъмбъри обаче категорично отхвърли възможността „Пирели“ да остане част от шампионата заедно с още един доставчик на гуми. „В целия свят може би само три или четири моторни спорта се доверяват на тази практика. Очевидно болшинството предпочита другия начин и мога да разбера защо. В нашия свят дори когато печелиш като производител на гуми за жалост е вярно, че пилотът и колата са тези, които носят победите. Ако пък губиш, винаги са виновни гумите. Парадоксът е странен. Ако се стигне до там, че гумите станат доминиращ фактор или пък един производител придобие предимство, то всички ще се насочат към тази марка. В такъв случай просто се отлага неизбежното“, добави Хъмбъри.