Размяната на словесни стрелички между лагерите на Мерцедес и Ред Бул по отношение новите двигатели във Формула 1 продължава с пълна сила. Шефът на „биковете“ Кристиан Хорнер за пореден път призова за връщане към старите задвижващи блокове, тъй като са доста по-евтини.

Освен това британецът претендира за отмяна на правилото, което ограничава развитието на двигателите само в рамките на относително кратък времеви прозорец между сезоните. Рено, Ферари и Хонда, който ще се върне във Формула 1 догодина като доставчик на двигатели за Макларън, искат да имат шанс да работят по този елемент и в течение на кампанията, за да скъсят изоставането си спрямо Мерцедес.

Германците контрираха с предложение това да бъде позволено, стига отборите, желаещи да се възползват от опцията, си платят за това. „Проблемът е в това как трябва да постъпим. Ако запазим нещата така, най-вероятно ще отблъснем Рено и още един-двама производители. Трябва да направим това, което е в името на спорта, а не така, както е изгодно на един-единствен производител“, отсече Хорнер.

Това веднага предизвика отговора на изпълнителния директор на Мерцедес Пади Лоуи. „Нищо не може да бъде по-ясен пример от това, което виждаме в момента. Сега някой усеща, че не е на върха, не определя темпото и поради тази причина правилата са сбъркани. Не помня такова нещо да се е случвало преди. Работил съм в отбори, които са имали добри и много лоши години, а не помня някой да е искал смяна на правилата само заради това да побеждава отново. Не го разбирам.“

„Имаме ясни правила, които са разработени със съгласието на всички. Причината да има правила за стабилност във Формула 1 и особено около двигателите е, че позволява на хората да съхранят добрите регулации от относителното представяне на всеки тим. Когато някой иска промени в правилата в краткосрочен план, всичко е движено от личния интерес“, завърши Лоуи.