Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) официално разясни процедурата по задействането на виртуалната кола за сигурност (ВКС), която ще наблюдаваме от новия сезон във Формула 1.

Концепцията бе замислена и въведена като следствие на жестоката катастрофа, която Жул Бианки претърпя по време на японското Гран При през миналата година. Системата беше изпитана по време на тренировките, предшестващи последните три старта за 2014-а.

Процедурата официално става част от правилника за новата кампания, като ВКС може да бъде използвана за неутрализиране на състезание и обикновено ще се прилага, когато „развяването на двойни жълти флагове (сигналът изисква пилотите да намалят и да имат готовност за спиране при необходимост, като изпреварването е забранено – б.р.) е необходимо в която и да е секция от трасето и състезателите или официалните лица в опасност, но обстоятелствата не са толкова тревожни, че да се използва самата кола за сигурност“.

Веднъж щом ВКС е задействана, всички маршалски електронни табла около трасето ще изписват VSC (от английски – Virtual Safety Car), а отборите ще бъдат известени посредством официалните канали за съобщения.

На пилотите няма да им бъде позволено да влизат в питлейна, освен ако не сменят гуми, и поне в един от секторите с маршали трябва да останат над установеното минимално време от ФИА. Болидите „не бива да бъдат управлявани ненужно бавно, хаотично или по начин, който изглежда потенциално опасен“, като състезателите, които не спазят изискването за минимално време, ще бъдат наказани от стюардите.

Когато ситуацията на пистата е безопасна за продължаването на състезанието, отборите ще бъдат известени по официалните канали за съобщения. След това по всяко време в рамките на 10-15 секунди надписът VSC на светлинните панели ще бъде заменен със зелена светлина, която дава знак на надпреварата да продължи незабавно. След 30 секунди зелената светлина ще изчезне.