На 27-ми и 28-ми юни стартира единадесетото издание на “Рали Твърдица-Елена 2015”, в рамките на което за първи път ще се проведе Hyundai Racing Trophy 2015. 

Едномарковият шампионат е включен в календара на БФАС за тази година, като ще бъде част от най-атрактивните рали и затворен маршрут състезания в България в отделни серии и със самостоятелна квалификация. 

Официални гости на откриването на автомобилното събитие и на церемониалното награждаване на финала на ралито ще бъдат министърът на земеделието и храните Десислава Танева, кметът на Твърдица Атанас Атанасов, кметът на Елена Дилян Млъзев и председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Радослав Козлеков.

Церемониалният старт на “Рали Твърдица-Елена 2015” ще бъде даден на 27 юни, събота в 17:00 часа в град Твърдица, пл. „Свобода“. Финалът ще се състои на следващия ден 28 юни, неделя в 15:30 часа, отново на пл. „Свобода“.  

Ралито  ще протече в два дни. През първия ден са планирани два планински етапа и две преминавания на скоростен етап "Детелината-Твърдица". В 20:00 часа ще се проведе специален етап, който е много атрактивен и привлича много публика. Като второ предизвикателство организаторите са включили и пилотиране във вечерните часове "на фарове" - още една атракция за зрителите. 

За втория ден е предвидено преминаване по веднъж в двете посоки "Твърдица-Елена" - 30 км, както и атракцията – скоростен етап "Елена", която ще се проведе по алеите в едноименния град.

В първото издание на Hyundai Racing Trophy пилотите, които ще се състезават са: Симеон Симеонов с навигатор Добрин Борисов, Григор Григоров с навигатор Янаки Янакиев, Дочо Цвятков с навигатор Линда Багерова и Христо Геров с навигатор Недялко Сивов.

Симеон Симеонов ще пилотира с навигатор -  Добрин Борисов. Симеон е на 16 години от Хасково и дебютира в картинга през 2010 година на състезание от републиканския шампионат на пистата в Хасково. Още през първата година извоюва няколко първи места и успява да се пребори за шампионската титла. Участва и в световния формат Academy Trophy, където карат най-добрите пилоти от цял свят. През 2013-та от 12 кръга за годината печели 9 първи места и 3 втори. Като шампион на България участва в световните финали на Rotax max, където се съревновават пилоти от целия клас. 

Симеон Симеонов

източник: Hyundai Racing Trophy

Григор Григоров с навигатор Янаки Янакиев. Григор е първият пилот в историята на БФАС, който получава състезателен лиценз под 18-годишна възраст. Още в първата си състезателна година, едва на 17, става шампион в обединената група А&N на шампионата по Планинско изкачване. 

Следва серия от успешни състезания. 2012 Републикански шампион в Планинския шампионат на обединена група А&N; 3 първи, 2 втори и 3 трети места (Mitsubishi Lancer EVO 9) , 3-то място в клас N4 на рали "Хеброс 2012" и 9-то в генералното класиране (Mitsubishi Lancer EVO 9). През 2013-та става Републикански шампион в Планинския шампионат на обединена група А&N; 5 първи и 3 втори места (Mitsubishi Lancer EVO 9), а през 2014-та - победител във V1 Challenge Bulgaria София 2014, както и печели приз за най-бърза обиколка в шампионата. Заема 3-то място в клас А6 на Рали България 2014 и 8-мо в генералното класиране (Fiat Punto S1600)

Григор Григоров

източник: Hyundai Racing Trophy

Дочо Цвятков ще бъде в екип с навигатор Линда Багерова. В периода 2002-2005 година той започва да се състезава в дисциплината Рали Крос. Още в първия старт заема 3-то място в клас Х2. През 2012 г. подновява заниманията си с автомобилен спорт и участва в надпревари от Класик дей и Тайм Атак с автомобил Пежо 205. През 2014 г. се състезава заедно с Линда Багерова в дисциплините Ендуранс и Рали Спринт. Сезонът приключва с 2-ро място в Ендуранс шампионата (клас до 2000 куб. см). Паралелно с това екипажът заема 3-то място в генералното класиране на дисциплината Рали Спринт.
 

Дочо Цвятков

източник: Hyundai Racing Trophy

Христо Геров e от Пирдоп, наследник на 11-кратния републикански шампион Илия Геров. 2008 г. Христо Геров става първи в своя клас на Рали България. Той ще участва в рали Твърдица-Елена 2015 с навигатор Недялко Сивов.

Христо Геров

източник: Hyundai Racing Trophy

Двамата пилоти са наследници на известния екипаж Илия Геров и Петър Сивов.

За развитието на младите пилоти шампионатът предлага и програма Hyundai Personal Upgrade Program, която цели да стимулира развитието на персоналните качества на пилотите, поставени в състезателна среда и да им осигури практически опит в рали и затворен маршрут. 

В петък 26 септември на специално организиран тест треньорът Николай Николов ще постави мисии на пилотите, които ще са съобразени с техните индивидуалните умения и според спецификата на трасето и тактиките на пилотиране на всеки от състезателите на Hyundai Racing Trophy. 

По време на състезанието пилотите ще бъдат разпитвани и оценявани от треньора, както ще бъдат предивизкани да се самооценяват според постигнатите резултати от поставената мисия. Резултати и снимки ще се комуникират на сайт на Hyundai Racing Trophy и Facebook страницата на Hyundai по време на състезанието, както и след финала. 

Феновете ще могат да дадат своите оценки след финала в рамките на 5 дни в специално провеждана Facebook инициатива.

Програмата за персонално развитие ще бъде представена като риалити формат и ще бъде комуникирана публично чрез специална секция в сайта на Hyundai.

Пилотите на Hyundai Racing Trophy Championship 2015 ще се състезават с Hyundai i20 Coupe R1, който е със стандартен бензинов 4-цилиндров 1.4 DOHC 16V двигател със 100 к.с. 

По правила на БФАС, автомобилите разполагат със стандартна 6-степенна синхронизирана механична трансмисия с кратък превод. Aвтомобилите са с по-широка следа на купето, която осигурява повече стабилност на пътя. Безопасността е основен приоритет и Hyundai i20 Coupe R1 определя нов стандарт в този клас. Рол кейдж e специално инженерно разработена метална конструкция, която инсталирана в автомобил и се грижи за обезопасяването на шофьора при преобръщане на превозното средство. 

За състезателните автомобили Hyundai i20 Coupe R1 водещата английска компания Custom Cages специално разработи и контролира монтирането на рол кейдж инсталации. С оглед обезопасяването на състезателните автомобили и хомологирането им по изискванията на FIA, представителите на английската копания Custom Cages посетиха сервизния център на Hyundai Racing Trophy. 

​Според техните изисквания сервизните експерти на Hyundai Racing Trophy подготвиха проби на специално подготвени детайли, които се заваряват в България и ги изпратиха за одобрение в Англия. Там се осъществиха тестове и се одобри монтажа на цялата предпазна клетка със собствено досие и номер. 

Автомобилите са хомологирани за национални състезания на БФАС и допълват група RC5/R1BG.

Първият автомобил Hyundai i20 Coupe R1 е изцяло проектиран в сервизния център на Hyundai в Стара Загора. Това е базата, в която спортните коли ще бъдат изцяло обслужвани и сервизирани от Hyundai специалисти и ще се съхраняват преди и след всяко състезание на Hyundai Racing Trophy.

Допълнителна информация:

Hyundai Racing Trophy 2015 е специално разработен иновативен проект по образец на Световния рали шампионат WRC. Новата спортна платформа социално се ангажира с професионалното обучение на пилотите. Стратегията на този проект е да направи автомобилния спорт в България по-достъпен до младите и да предостави възможност да се докоснат до магията на рали и писта състезания по възможно най-професионалния начин по подобие на световната състезателна сцена.

Hyundai Racing Trophy поставя здрави основи и технологични подобрения на спортния автомобил и осигурява развиване на състезателните качества и умение на пилота с възможност на развитие минимум 5 години. За обучението на младите пилоти ще се грижи треньор, сертифициран от Министерство на младежта и спорта, одобрен от БФАС. 

Шампионатът осигурява на пилотите награден фонд за всяко състезание - 2000 лв. за първо място, 1000 лв. за втора позиция и 500 лв. за трето място. В края на сезона ще има и голяма награда за победителя в генералното класиране.