Формула 1 не е единственият автомобилен шампионат, който изпитва проблеми с горивните сензори. Участникът в World Endurance Championship има големи претенции към точността на датчиците.

Откриващото състезание във Формула 1 приключи със скандал, след като пилотът на Ред Бул Даниел Рикардо бе дисквалифициран от второто място заради надвишаване на позволения дебит от 100 кг гориво на час.

Отборът на австралиеца веднага се зае с обжалването на решението, като претендира за дефект в сензора. Изслушването пред Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) е насрочено за 14 април.

В същото време и от Порше също изразиха съмнения относно акуратността на устройствата, с които е снабден хибридният им автомобил 919 LMP1. „Това не ни върна назад, защото не сме градили развитието си около този сегмент. В същото време обаче няма твърдо решение по въпроса“, обясни състезателният инженер Алекс Хицингер. „ФИА все още се надява последните спецификации да проработят и да повишат надеждността, но сезнорите още не са доказано акуратни“, допълни той.