Днес Toyota Motor Europe отчете своите продажби за 2019 г., възлизащи на общо 1 089 422 автомобила Toyota и Lexus - увеличение с 5,2 % спрямо същия резултат за 2018 г. 

Общият пазарен дял за групата бележи ръст в размер на 5,3% на фона на стабилна обща тенденция на развитие без покачване на продажбите на европейския автомобилен пазар през изминалата година. Toyota и Lexus бележат продажби в обем на над 550 000 хибридни електрически автомобила, представляващи 52 % от общия обем на продажбите, а гамата от пълнохибридни електрически модели на двете марки включва общо 20 модела и е най-широката по рода си в индустрията. 
 
Общо седемте премиери на нови модели при двете марки през 2019 г. също осигуряват допълнителен импулс за растеж на годишна база. Със своите продажби в обем на 1 002 216 единици, Toyota реализира над един милион превозни средства за първи път от 2008 г. насам, постигайки ръст в размер на 4,5 % в сравнение с 2018 г. 

В основния C-сегмент Toyota лансира на пазара всички нови версии на Corolla хечбек и Touring Sports с хибридно задвижване (1.8 л със 122 к.с. и 2.0 л и мощност 180 к.с.) и за първи път хибрид с удължен автономен пробег при новата Corolla седан. 

Пазарната премиера на новия RAV4 получи отличен прием сред клиентите и в момента се радва на търсене, което надхвърля възможностите за доставка. Сред останалите пазарни премиери бяха дебютът на хибридна версия на Camry за пазарите в Западна Европа и завръщането на GR Supra. 
 
Общите продажби на Lexus през 2019 г. бележат ръст от 14,5 %, достигайки рекордните 87 206 автомобила, регистрирайки шеста поредна година на растеж с удвояване на продажбите в сравнение с тези през 2013 г. Трайният ръст през 2019 г. е стимулиран от пазарната премиера на новия премиум компактен кросоувър Lexus UX, новия седан Lexus ES и обновената версия на Lexus RX. 

В микса на продажбите на марката Lexus в Западна Европа вече преобладават почти изключително хибридни модели с дял от 96 %, а средният дял в общоевропейските продажби възлиза на 67 %. 
 
"Изключително сме доволни от поредното силно представяне през 2019 г., постигнато в доста несигурни пазарни условия. Устойчивият ръст, демонстриран от Toyota и Lexus през този период, е свидетелство за успеха на стратегията на компанията да се съсредоточи върху нови продукти и върху разширяването на нашата гама от хибридни електрически автомобили. Благодарим на нашите клиенти за тяхното доверие и лоялност. Уверени сме, че ще успеем да запазим набраната енергия и през 2020 г. с пазарната премиера на нови седем модела, сред които и новият Yaris, както и чрез разширяване на нашата стратегия за електрификация с представянето на пазара на новите Toyota RAV4 PHEV и Lexus UX BEV", заяви д-р Йохан ван Зил, Президент и изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.  
 
Основни акценти на TME в периода януари-декември 2019 г.: 
 
Общ обем на продажбите: 1 089 422 (+5,2% на годишна база) 
Пазарен дял: 5.3 % (+0,3 процентни пункта на годишна база)  Общ обем на продажбите на хибридни модели: 562 040 (+17 % на годишна база)  Микс на продажбите на хибридни модели: Западна Европа 63 %, Източна Eвропа* 19 %, общо 52 % 
 
Основни акценти на Toyota в периода януари-декември 2019 г.: 
 
Общ обем на продажбите на Toyota: 1 002 216 (+4,5 % на годишна база) 
- Най-продавани модели: гамата на Yaris (224 368); гамата на Тoyota C-HR (134 442); гамата на RAV4 (139 725) 
- Модели с най-голям ръст на продажбите: Mirai (+44 %); Prius Plus (+41 %); RAV4 (+29 %); гамата на Camry(+22 %)  
- Най-продавани хибридни модели: Toyota C-HR Hybrid (119 507); Corolla хечбек и Touring Sports (118 715); Yaris Hybrid (109 771); RAV4 (93 792) 
- Общ обем на продажбите на хибридни модели: 503 891 (+16 % на годишна база) 
- Микс на продажбите на хибридни модели: Западна Европа 61 %, Източна Eвропа* 20 %, общо 50 % 

Основни акценти на Lexus в периода януари-декември 2019 г.: 
- Общ обем на продажбите на Lexus: 87 206 (+14.5 % на годишна база) 
- Най-продавани модели: гамата на NX (24 309); гамата на UX Range (20 943); гамата на RX (18 657) 
- Модели с най-голям ръст на продажбите: гамата на UX (нов модел); гамата на ES (нов модел в Западна Европа) 
- Най-продавани хибридни модели: NX Hybrid (17 391); UX Hybrid (19 056); RX Hybrid (6 948); 
- Общ обем на продажбите на хибридни модели: 58 149 (+27% на годишна база) 
- Микс на продажбите на хибридни модели: Западна и Централна Европа 96 %, Източна Eвропа* 6 %, общо 67 %