Hyundai Motor разкри подробности за техническите параметри на Santa Fe, новата платформа и технологичните въведения.
"Новото Санта Фе представлява важен момент в историята на Hyundai. С нова платформа, нови трансмисии и нови технологии, то е по-екологично, по-гъвкаво и по-ефективно от всякога", коментира Томас Схемера, изпълнителен вицепрезидент и ръководител на продуктовия отдел в Hyundai Motor Company.
"С представянето на новото ни Santa Fe, цялата ни гама от SUV ще се предлага с електрифицирани версии, вариращи от 48V mild-hybrid решения до задвижване чрез използване на горивни клетки.“
Нова електрифицирана задвижваща единица
Новото Santa Fe е първият Hyundai в Европа, който ще се предага с новия електрифициран двигател Smartstream. Hybrid версията на новото Santa Fe, която ще се предлага от началото, се състои от новия 1,6- литров T-GDi Smartstream двигател и електрически мотор с мощност 44,2 кВт, комбинирани с 1,49 кВтч литиевойонна полимерна батерия. Предлага се с предно предаване и с HTRAC задвижване на всички колела. Системата има комбинирана мощност от 230 к.с. и 350 Nm въртящ момент, предлагайки ниски емисии, без да прави компромиси с пътното поведение и насладата от шофиране.
Plug-In версията, която ще бъде представена в началото на 2021 г., ще се предлага със същия 1.6-литров T-GDi Smartstream двигател, сдвоен с електрически мотор с мощност 66,9 кВт, черпещ мощността си от 13,8 кВтч литиево-йонна полимерна батерия. Този вариант ще се предлага само с HTRAC задвижване на всички колела. Общата мощност е 265 к.с. и комбиниран въртящ момент от 350 Нм.
Новите електрифицирани модификации ще се предлагат с новоразработена 6-степенна автоматична трансмисия (6AT). В сравнение с предшественика си, 6AT носи подобрено превключване и горивна ефективност.
Новият 1.6-литров T-GDi Smartstream двигател също е първият двигател, използвал новата технология система на Hyundai за променливо отваряне на клапаните (CVVD) и също така разполага с рециркулация на отработилите газове с ниско налягане (LP EGR) за по-нататъшна оптимизация на горивната ефективност. CVVC регулира продължителността на отваряне и затваряне на клапана в зависимост от условията на шофиране, като постига увеличение на производителността и подобряване на горивната ефективност и емисиите.
LP EGR връща част от изгорелите от двигателя газове в горивната камера, като произвежда охлаждащ ефект и намалява отделянето на азотни оксиди. 1.6 T-GDi разполага и със система за ниско налягане, която пренасочва изгорелите емисионни газове към предната част на турбокомпресора, а не към всмукателната система, за да увеличи ефективността при условия на високо натоварване.
Нов дизелов двигател със 8-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител
Като алтернатива клиентите ще могат да изберат новия 2.2-литров дизелов двигател „Smartstream“, който е актуализиран, за да постигне подобрения в горивната ефективност и производителност. В сравнение с предишното поколение двигатели, новият двигателен блок се състои от алуминий вместо желязо, което води до намаляване на теглото с 19,5 кг. Подобрени са различни части на двигателя, включително например разпределителния вал, за да се намали вътрешното триене и да се подобри общата ефективност на горивото. Освен това, двигателят е оборудван с нова система за впръскване на 2 200 бара (в сравнение с 2 000 бара на предишния двигател), подобрявайки общите показатели на двигателя. Четирицилиндровият двигател разполага с мощност от 202 к.с. и 440 Нм въртящ момент и ще се предлага със задвижване на предните колела и с HTRAC задвижване на всички колела.
Новият двигател е комбиниран с новоразработената 8-степенна маслена трансмисия с двоен съединител (8DCT), предлагаща характеристиките на плавно превключване на конвенционалната автоматична трансмисия, като същевременно повишава ефективността в сравнение с кутиите със сух двоен съединител. В сравнение със 7-степенна трансмисия с двоен съединител, максималният капацитет на въртящия момент се увеличава с 58% благодарение на оптималното охлаждане на съединителя, постигнато чрез специална електрическа маслена помпа.
Високоефективната хидравлична система за управление се състои от електрическа помпа и акумулатор. Разходът на гориво е подобрен с 3% чрез намалени загуби на мощност на двигателя и повишена хидравлична ефективност, в сравнение с 8-степенните модели на автоматична трансмисия. Новият 8DCT също създава подинамично шофиране и подобрява ефективността на ускорението с до 9% в сравнение с 6-степенните модели с ръчна трансмисия.
Нова по-гъвкава платформа за подобрена безопасност
Новият Santa Fe е първият модел Hyundai в Европа и първият Hyundai SUV в световен мащаб, базиран на изцяло новата трета генерация на платформата на марката. Новата платформа позволява значителни подобрения в производителността, горивната ефективност и безопасността.
С участието на система, която контролира потока на въздух, новата платформа подобрява движението на въздуха през отвора на двигателя и позволява на топлината да се разсейва. Това повишава стабилността в долната част на автомобила. Стабилността на автомобила е допълнително подобрена от по-ниското разположение на тежките компоненти в платформата, което намалява теглото и понижава центъра на тежестта.
Аеродинамиката също е подобрена, така че въздушното съпротивление е сведено до минимум, за да осигури отлична горивна ефективност, мощност и експлоатационни характеристики.
Фиксираните точки на кормилните рамена са разположени по-близо до средата на предните колела, което позволява по-гъвкаво управление. Междувременно шумоизолацията на купето е на ново по-високо ниво в сравнение със сегашното поколение на модела, така се гарантира една истински първокласна атмосфера.
Новата платформа също носи със себе си значителни подобрения в безопасността при сблъсък, благодарение на подобренията в разположението на компонентите и. Чрез горещо щамповане и интегриране на още поголям процент високоякостна стомана, платформата ще даде възможност на автомобила да поеме по-добре удара в случай на сблъсък, като в същото време свежда до минимум деформация на пътническата кабина.
Подобрена кабина
Santa Fe, еталон за своя комфорт и простор, сега предлага още повече пространство благодарение на модификациите на платформата, въпреки новите електрифицирани силови двигатели, които се предлагат.
Общата дължина, ширина и височина са увеличени в сравнение с предшественика.
Размери (мм)
Дължина 4,785 (+15mm)
Широчина 1,900 (+10mm)
Височина 1,685 (+5mm)
Междуосие 2,765
Надвес Преден 945 (+5mm)
Заден 1,075 (+10mm)
Интелигентната опаковка на новата платформа означава, че батерията може да бъде разположена под пътническата седалка в Santa Fe Hybrid и под седалките на водача и пътниците в Santa Fe Plug-In Hybrid без това да влияе върху пространството в кабината или багажника. В резултат на актуализацията на платформата новото Santa Fe предлага допълнителни три сантиметра място за крака от втори ред седалки и допълнителни четири сантиметра стая за крака на трети ред седалки.
Капацитетът на багажника също е увеличен. С повдигането на задните седалки, обемът на багажника на 7-местната версия е подобрен на 782л и на 5-местната конфигурация на 831 л.
Задвижване на четирите колела HTRAC и Terrain Mode
Както и при предишното поколение, новото Santa Fe разполага с HTRAC технология за задвижване на четирите колела на Hyundai. HTRAC е комбинация от думите „Hyundai“ и „Traction“, а технологията е предназначена да позволи гъвкаво управление и по-добро прилагане на въртящия момент в зависимост от сцеплението на колелата и скоростта на автомобила.
За първи път новото Santa Fe се предлага със селектор на Terrain Mode: контролер, разположен в централната конзола, за удобно превключване между различни режими на задвижване. Различните режими на шофиране оптимизират пътното поведение и настройките на HTRAC за различни ситуации. Тази функция включва уникални режими на шофиране за пясък, сняг и кал, както и режимите на шофиране еко, спорт и комфорт. Допълнителна опция, SMART режим на шофиране, означава, че автомобилът автоматично ще избере режим в зависимост от пътната обстановка.
Комбинацията от различните режими на задвижване с HTRAC води до подобрения в ускорението, стабилността и горивната ефективност. На повърхности като сняг, чакъл и кал, системата увеличава сцеплението за по-добри показатели на завой. В хлъзгави условия мощността се разпределя автоматично на четирите колела. В спортен режим HTRAC позволява подобрено ускорение, като разпределя до 50 процента въртящ момент, разпределен на задните колела. В комфортен режим подобрява стабилността, като разпределя до 35 процента въртящ момент на задните колела. В еко режим системата подобрява горивната ефективност, като използва само задвижва само предните колела.
Още повече съвременни функции за активна безопасност
Новото Santa Fe е оборудвано с последно поколение функции за активна безопасност на Hyundai SmartSense и отговаря на най-високите европейски стандарти за безопасност. Допълнителните подобрения на характеристиките за активна безопасност поставят новото Santa Fe в съответствие с неговите първокласни конкуренти.
За първи път новото Санта Фе е оборудвано с Highway Driving Assist (HDA). Системата е комбинация от Lane Follow Assist и Smart Cruise Control, използващи сензори и GPS данни, за да се гарантира безопасно шофиране, както и автоматично регулиране на скоростта, в зависимост от ограничението на скоростта по пътя. Специален бутон на волана позволява на водача да активира HDA само с едно докосване.
Друга нова функция, Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA), използва камерата за обратно виждане и задни ултразвукови сензори за откриване на препятствия при движение на заден ход, осигурявайки предупреждение и при необходимост натискане на спирачките, за да се избегне сблъсък. Remote Smart Parking Assist (RSPA) позволява на водача да придвижва новoто Санта Фе напред или назад с помощта на ключа, без да е в колата. Други функции включват автономна аварийна спирачка (FCA), система за следене на мъртвата зона (BCW), асистент за предотвратяване на сблъсък с обекти в мъртвата зона (BCA), асистент за безопасно излизане от автомобила (SEA), асистент за активно следене на пътната маркировка (LFA) и асистент за следене на трафика зад автомобила с аварийно спиране (RCCA).
Коментирай