През изминалия уикенд българският пилот от Porsche Sports Cup Георги Дончев премина през „уникално и незабравимо изживяване“ на легендарното 24-километрово трасе на Нюрбургринг, наричано „зеления ад“, заради ужасяващо предизвикателната си конфигурация от над 80 завоя, повечето от които напълно слепи. 

Той взе участие в кръг от немския шампионат за издържливост VLN – първото от двете задължителни състезания за получаване на „Nordschleife Permit А“, лиценз за участие в състезания на пистата Нюрбургринг Нордшлайфе, който въведоха преди няколко години от немската федерация по автомобилен спорт - DMSB.

Минималните изисвания за получаване на лиценза са притежание на "Permit B" и завършване на минимум 18 състезателни обиколки в минимум две състезания от сериите VLN, в които задължително трябва да завършиш в топ 75% в класа си. Самият “Permit B” се получава като резултат от онлайн курс и тест, в комбинация с присъствени модули и практическо обучение. 

След успешно преминатата предварителна фаза, за Дончев остана изпитанието на „зеления ад“. Освен скандалната за много от феновете новина, че Георги ще кара BMW за лиценза в 6-часовата надпревара, неговото М235i премина през множество перипетии във всяко едно от излизанията си на пистата, както в неговите ръце, така и със съотборниците му зад волана – Кери Шрайнер от немските серии на Формула 4 и Марсел Ленерц от германския BMW Cup, и двамата каращи за същия лиценз. 

"Още сутринта по време на квалификацията, разбрах какво означава да се състезаваш с близо 200 коли с чудовищна разлика в скоростта между първите и последните, на трасе с дължина 24 километра, с над 80 завоя, повечето от които слепи и без зони за сигурност, докато постоянно комуникираш с отбора по радиото и гледаш в огледалото дали идва някой, когото трябва да пропуснеш", сподели Георги след надпреварата. 

Отборът стартира на 12-то място в класа и 88-мо в общото класиране, а първият стинт бе поверен на Марсел, следван от карането на Кери, които успяха да докарат BMW-то до 9-та позиция в класа след няколко изпреварвания и отпаднали автомобили. Трети зад волана застана българинът, който успя да запази позицията, въпреки едно нарушение в зона с „code 60” (зона, в която е забранено изпреварването и има ограничение на скоростта от 60 км/ч), което костваше на тима наказание от 55 секунди в бокса. След вторите стинтове на съотборниците му екипът уверено държеше 9-тата позиция с повече от 15 минути пред следващите ги, но при последното сядане на Дончев започнаха сериозни проблеми – първо със спирачките на автомобила, а след това и с вибрация, която се оказа от липсата на някой от болтовете на едно от задните колела на автомобила. 

След няколко опита за отстраняването на проблема вибрациите останаха и 235-цата не изкара до финала, а остави Георги в последната обиколка да чака до оградата на прочутия Карусел, докато сервизните автомобили го приберат в бокса. 

Въпреки тъжния финал, равносметката е позитивна - с много предизвикателства и уникални преживявания, Георги Дончев успя да премине през първата част от своята сертификация за лицензирано участие в състезания на прочутата немска писта. 

"Това бе безценен опит за мен и едно от най-незабравимите ми преживявания на пистата досега. Не мога да опиша с думи какво е усещането да си точно на тази писта по време на подобно състезание и пожелавам на всеки, които има възможност да го преживее, защото е наистина незабравимо и спиращо дъха", разказа за изминалия уикенд Дончев и с усмивка напомни, че скоро го очаква не само втората част от това предизвикателство, но и следващият кръг от Porsche Sports Cup на легендарната SPA, както и първото му участие в по-престижното ниво на марковия шампионат – Carrera Cup по-късно през септември.