Mercedes-Benz, дъщерната компания на Daimler, спира разработките си на пътнически водородни автомобили, информира Automotive Cluster Bulgaria. 

Компанията има над 30-годишен опит в областта в опит за създаване на автомобили с нулеви емисии и голям пробег, които се зареждат за три минути и изхвърлят единствено вода. В края на краищата компанията признава, че производството на водороден автомобил е около два пъти по-скъпо от това на сходен електромобил с батерия. 

Mercedes ще спре производството на GLC F-Cell, единствения си водороден модел в момента. Той бе разработен през 2013 в сътрудничество с Ford и Nissan. В същото време обаче Mercedes-Benz ще продължи да разработва водородни тежкотоварни превозни средства. 

Volvo и Daimler официално съобщиха, че създават нов джойнт венчър с разпределение 50:50 за „разработката и мащабно серийно производство на водородни клетки за приложения в тежкотоварните превози и други случаи“.