Адидас потвърди новото си, по-мащабно партньорство с УЕФА. Освен Европейското първенство по футбол през 2024 г., което ще се проведе в Германия, спортната компания заявява своята подкрепа и към един от най-бързо развиващите се аспекти на съвременния футбол – женския футбол.

Това партньорство обхваща всички състезания за жени на УЕФА през 2021-2025 година. Като част от разширяването на партньорството, УЕФА и футболният колектив на Адидас ще създадат различни инициативи, предназначени да осигурят по-широк достъп за всички – от аматьорския футбол до висшата лига.

Адидас е горд партньор на УЕФА в продължение на десетилетия, а съвместната им работа стига от върховете на клубния футбол до младежките състезания, които формират гръбнака и бъдещето на играта. В новите договори Адидас ще бъде партньор на УЕФА в състезанията за жени, включително Европейското първенство по футбол 2024, Лига на нациите на УЕФА, квалификации за Европейското първенство и Шампионска лига на УЕФА.

Каспър Рорстед, главен изпълнителен директор на Адидас, заявява: „Връзката ни с УЕФА се простира в продължение на десетилетия, тя ни позволи да бъдем в основата на някои от най-емблематичните моменти в историята на спорта. За нас е чест не само да продължим дългогодишното си партньорство като ключов поддръжник на мъжкия европейски футбол, но и да го разгърнем върху женския футбол. Имайки това предвид, с нетърпение очакваме Европейското първенство по футбол 2022 за жени в Англия. Главната централа на adidas се намира в Германия и ще имаме възможността да приветстваме останалата част от Европа в едно най-значимите спортни събития – Европейското първенство по футбол 2024 ще бъде специално за нас“.

Надин Кеслер, ръководител на женския футбол на УЕФА, споделя: „Партньорството ни с Адидас е още една голяма стъпка напред, която ни помага да развием нашата игра, преди знаменателната за женския футбол 2022 година. Към момента изпълняваме петгодишната ни стратегия „Време за действие“, която ще даде на европейския женски футбол най-добрата възможна платформа за развитие. Това партньорство ще подкрепи усилията ни да инвестираме в програми и инициативи, които подкрепят играта от аматьорско до професионално ниво“.

Гай-Лорен Епщайн, директор по маркетинг на УЕФА, каза: „Щастливи сме да разширим дългосрочното си партньорство с Адидас, който ще стане официален спонсор на Европейското първенство по футбол 2024 в Германия, както и да приветстваме adidas като официален партньор на Европейското първенство по футбол 2022 за жени. Очакваме с нетърпение дa скрепим нашето партньорство и да си сътрудничим на едни от най-вълнуващите турнири в световния футболен календар“.

Адидас също така ще бъде официалният доставчик на топка за мачове за Шампионската лига на УЕФА за жени, Европейското първенство по футбол за жени, Шампионат на УЕФА за жени до 19 години и Шампионат на УЕФА за жени до 17 години. Адидас провежда дългогодишна кампания за почтенност в спорта и приобщаване на женската игра. През 2020 г. стартира и adidas Football Collective (aFC) – уникална колаборация от хора, клубове и общности от целия свят, обединени от идеята, че чрез футбола може да се създаде положителна промяна.

Вики Фрий, Ръководител на глобалния маркетинг на Адидас, допълва: „Осигуряването на достъп и равнопоставеност в спорта е в основата на нашата работа, ние заставаме зад всеки атлет, който иска да се изяви и развива. Не на последно място, ние сме фенове на футбола и през годините неизменно сме подкрепяли спортистите, които превръщат играта в такава, каквато е днес – независимо дали говорим за аматьорско или професионално ниво“.

Вивиан Мидема, най-добрият голмайстор на Нидерландия за всички времена, завършва: "Споделям позицията на Адидас и като спортист искам да подкрепя това ново начинание, с което вярвам, че ще постигнем равни възможности за всички млади момичета във футбола. Все още не сме там, но постигаме добри резултати – за нас е важен не само професионалният футбол, но и този на аматьорско ниво. Това е нещо, което играчи като мен трябва да се опитат да насърчат и да помогнат с колкото могат повече“.