Кристиано Роналдо и Марио Балотели могат без много усилия да породят огромни дискусии сред феновете в социалните мрежи. Но дали създаденият „шум“ е безполезен показател, който няма нищо общо с красивата игра на терена? Или е нещо, на което трябва да се обръща внимание?
Интересът, който някои футболисти пораждат извън терените, може да бъде безценен за онези, които могат да го използват правилно. Просто бизнес...
На пето място в своеобразната класация на Bleacher Report е поставен Франсеск Фабрегас. За някои попадането му тук може и да е изненада. Според статистиката, в Twitter играчът на Челси има 7.57 милиона последователи, в Instagram – 2.6 милиона души, а във Facebook – 6.5 милиона потребители. Тези цифри може и да не са чак толкова впечатляващи, сравнявайки го с други популярни футболисти, но според информацията, негови 100 съобщения в Twitter, са споделяни 56032 пъти, което е невероятно.
Но това, което е по-любопитното е, че те не са внимателно подготвени от цели рекламни екипи на спонсорите му. Вместо това, съобщенията му се считат за много искрени, защото включват представители на семейството му и негови приятели. Един от примерите е, съобщение, че неговата приятелка е бременна.
Освен това, според статистиката Сеск Фабрегас често разговаря чрез социалните мрежи с Жерар Пике, Карлес Пуйол, както и с милионите си последователи.
На четвърто място е поставен Кака. През 2012 година той стана първият спортист, който достигна 10 милиона последователи в Twitter. През 2015 той е с 21.9 милиона души в същата социална мрежа. Бразилският футболист има 3.4 милиона фенове в Instagram, както и 32 милиона във Facebook.
Играчът може да се похвали със споделяне на съобщенията по 183096 на 100.
Единствената причина Кака да не се озове в челната тройка е, защото проявите му на споделяне от сладкото детство не са достатъчни.
На третото място е наред Марио Балотели, който е с 3.42 милиона последователи в Twitter, 2.2 милиона в Instagram, както и 10.1 милиона във Facebook. Тези цифри може би бледнеят в сравнение с Кака, но нападателят на Ливърпул си позволява понякога подигравателни и саркастични мнения, които успяват да разбунят духовете сред феновете.
След загубата на Манчестър Юнайтед с 3:5 от Лестър, Балотели написа в Twitter: “Man Utd...LOL.” Това съобщение бе споделено 198898 пъти, а и породи редица отговори, сред които и растистки обиди, след които полицията започна разследване.
За сравнение, съобщението на Сеск Фабрегас, посветено на Тиери Анри при отказването му от футбола, бе споделено само 6824 пъти. Марио Балотели обаче бе замесен в няколко скандала в социалните мрежи. В края на 2014 година той бе глобен от ФА, заради съобщение за героя Супер Марио, което бе счетено, че съдържа расистки и антисемитски констатации.
На второто място е поставен Неймар с 16.6 милиона последователи в Twitter, 14.6 милиона в Instagram, както и 51 милиона във Facebook.
Във Facebook бразилецът е способен да генерира по 1.8 милиона харесвания само на едно селфи. Но защо е поставен по номер 2? Защото има интересна прическа или уникални татуировки? Не, Неймар се опитва да ангажира аудиторията си, за да изрази омразата си спрямо расизма.
На първата позиция в класацията е Кристиано Роналдо. Звездата на Реал Мадрид има 33.2 милиона последиватели в Twitter, 11.6 милиона в Instagram и 106 милиона във Facebook. Португалецът може да се конкурира и дори има повече фенове в социалните мрежи, например, от световната музикална изпълнителка Кейти Пери, която изостава във Facebook със 76.9 милиона. Забележителното е, че дори Джъстин Бийбър е с по-малко – 77.5 милиона приятели във Facebook.
Кристиано Роналдо получава средно по 901575 споделяния на 100 съобщения. Той публикува средно по 2.1 пъти на ден, в сравнение с Неймар, който е много по-активен – 42.3 поста на ден. Ето защо, благодарение на огромната си армия от последователи, футболистът на Реал е номер 1 по създаване на най-много шум в социалните мрежи.
Коментирай