Германия е най-вероятният шампион на Евро 2008 според българските журналисти сочат резултатите от анкетата на официалния спонсор на първенството Карлсберг, в която се включиха над 70 представители на медиите у нас. Организаторите на специалното допитване представиха резултатите пред медиите на стилно градинско парти в центъра на София. Домакините от Карлсберг се бяха постарали също така с атрактивни награди да стимулират журналистическата активност.
„Според 34% от представителите на родните медии Купата на 29-ти юни ще вдигне именно Бундестимът. На второ място в класацията на вероятните шампион с 19% от гласовете на журналистите се нарежда Португалия, а третото място с по 10% си поделят Испания и Италия. Холандия, Франция и Русия също са посочени като тимове с шанс да оглавят футболната надпревара на Стария континент.
Приятната изненада на първенството може да поднесе Русия според 43% от анкетираните. Листата на възможните разочарования на Евро 2008 пък оглавяват Италия и Франция с по 24% от гласовете на журналистите у нас.
„Според участниците в анкетата Карлсберг България с най-добри шансове да стане голмайстор на първенството е португалецът Кристиано Роналдо. Той застава начело с 21% от гласовете. След него с по 15% се нареждат Лукаш Подолски, Мирослав Клозе и Фернандо Торес. На въпроса „Докъде би стигнала България на Евро 2008, ако се бяхме класирали?” 84% дават отговор – „Групите”. 10% са оптимистите, които допускат достигане до ¼-финал, а 1 български журналисти дава шанс и за шампионската титла”, обобщи резултатите Камен Алексов, Маркетинг директор на Карлсберг България.
Паралелно с допитването до журналисти, в навечерието на Евро 2008 Карлсберг България проведе и анкета в спортните сайтове сред българските фенове за традиционната връзка между футбола и бирата. В нея се включиха 13800 души. За 81% от тях две бири не стигат за една футболна вечер пред телевизора. Едва 6% от анкетираните биха се задоволили с една. За 13% две са точното количество.
„Със 71% от гласовете в онлайн допитването на Карлсберг българите определят като идеална комбинация „бира и мач”. На второ място със значителна разлика – едва 16% от гласовете – отстъпва смятаната за традиционно утвърдена „бира- скара”. За родните запалянковци най-добрата компания за Евро 2008 се оказва комбинацията от студена бира, добри приятели и широк екран- За нея са гласували 72% от анкетираните. Интересното е, че ако трябва да избират между приятели и ледено пиво, участниците в допитването биха предпочели второто. Разликата между гласовете при тази футболна дилема все пак остава незначителен – 1%”, разкри Бранд мениджърът на Карлсберг Анастасия Станчева.
Анкетата показва, че именнo Карлсберг е бирата, която най-много български фенове биха избрали за пия по време на Евро 2008. Все пак у нас тя е с почти равни резултати с родното Шуменско – съответно 31% срещу 27% от гласовете в допитването.
Коментирай