Еуфорията от доброто представяне на националния отбор на Хърватия превзе цялата страна. Със сигурност няма човек в държавата, който да не знае, че в момента тече Европейското първенство по футбол в Австрия и Швейцария и че отборът им вече е един от факторите, с които ще се съобразяват всички останали тимове.

Големите рекламни пана и заставките по радиостанциите са съвсем малка част от нещата, които правят впечатление. На очи се набиват първо знамената, закачени на всяка втора кола.

Звездата на отбора със сигурност, поне що се касае до рекламите по телевизията и артикулите с цветовете на тима, е Лука Модрич. Новото попълнение в състава на Тотнъм изскача от всеки ъгъл на Загреб – от опаковката на сладоледа, от етикета на бирата, от афиша на местното лъскаво казино и така до ... Австрия.

От малкия екран на държавната телевизия обаче постоянно се въртят клипове с попаденията, които пратиха “шахматистите” на Евро 2008. Дори и най-малкият фен на тима не може да забрави откъде са тръгнали момчетата на Славен Билич и къде отиват, защото унижението на бившия треньор на Англия – Стив МакЛарън, блесва преди и след всеки рекламен блок.

Най-хубавото е, че вместо „Добър ден”, съвсем спокойно в заведението или магазина можеш да използваш ключовите думи Лука Модрич или Дарио Сърна и вече със сигурност ще бъдеш посрещнат най-любезно от усмихнатите домакини.

Дори и в дните без мачове, не са рядкост и висящите от колите фенове, които със сигурност са наясно, че страната им и футболният им отбор са на Европейско и в Европа, макар и не в ЕС, доста преди нас.

Фланелките, копия на екипите, с които играят футболистите, се разхождат по улиците на града, носени от всеки трети жител на Загреб.

Цяла Хърватия вярва, че момчетата на рокаджията Славен Билич ще превземат Виена на 29 юни: “Дечковци, стигнете поне до финала!”