По дрехите посрещат, по отбора изпращат. Перифразираната поговорка важи с пълна сила за домакините на Евро 2008 и най-вече Австрия. Специалното фешън течение е на лице и в Линц – град, който остава леко в страни от големите мачове, но все пак живее в ритъма на първенството.

Големите спортни форуми определено имат постоянен дрес код, въпреки че никой не го е упоменал на билета ви. Със сигурност стайлингът трябва да е съобразен с мястото, на което отивате, не че няма да ви пуснат, ако мъжете сложат костюм и вратовръзка или пък дамите са с дълги рокли с гол гръб, но все пак ...

Доста често по улиците на австрийските градове можете да срещнете фенските артикули и разпуснатите тениски. Всъщност, дрес кодът не е само за офисите, но и за стадионите, а това, както се оказа, е най-доброто средство за идентификация и влиза в употреба преди всичко по време на спортни събития.

Дрехите, Перуките, шапките и бирата в ръка са само малка част от нещата, които влизат в употреба. Е, късите потничета и голите пъпове изглежда това лято не са на мода, или поне не сред местните „строги” австрийки, въпреки че сезонът на дините е в разгара си. Причината обаче може би се крие в това, че най-темпераментните фенки тук са хърватките и шведките, въпреки че дори и те не залагат на стила „малко плат - много плът”.


На другия полюс са и привържениците на „по-разкрепостените” държави, които не спират да се надпреварват с използването на всевъзможни приспособления и краски, с които да влязат в кадър при поредния тв репортаж.

Определено, това, което е табу в офиса и у дома, тук е позволено – мъже с обеци и татуировки, коса над ушите и миризма на бира и пот. Макар и да са числено по-малко жените също са в тон.

Няма как да видите дълги вечерни рокли, с голи рамене, с ръкавици до лакътя, с истински скъпоценни бижута и скъпи кожени наметки. Ако пък сте се затъжили за тях, някъде между мачовете прескочете до Виена, там така или иначе почитат повече класиката и Моцарт, отколкото футболния фен.

Въобще, модното течение така е завладяло феновете, че агитките на отделните държави заливат стадионите само и единствено в цветовете на своите отбори. Дори и без тенденциите на Диор, Валентино и Армани, привържениците диктуват актуалното на пазара, поне за няколко седмици.