Днес от 19:00 часа Англия и Германия ще излязат на „Уембли“ във финала на европейското първенство за жени. Бундестима има 8 титли от шампионатите на Стария континент, като една от тях бе спечелена именно срещу Англия . през 2009 г. в Хелзинки след победа с 6:2).
Още преди да узнаем името на шампиона, основният извод от турнира е ясен – той се превърна в 100% финансов успех. Ето и основните му параметри:
- Седмица преди старта на първенството УЕФА обяви, че от общо 700 000 билета за всички мачове са продадени 500 000. За сравнение в предишното издание на надпреварата през 2017 г. в Нидерландия продажбите бяха едва 240 000.
- Мачът на откриването (Англия – Австрия) на „Олд Трафорд“ бе посетен от 68 761 зрители. Това е нов рекод на еврошампионатите при дамите. Предишният датира от финала през 2013 г., който събра по трибуните 41 301 души. Колкото до мачовете от груповата фаза, досега те никога не успяваха да пробият тавана от 29 000 зрители. Днес обаче ще станем свидетели на нов рекорд, тъй като билетите за финала на 90-хилядния „Уембли“ бяха разграбени за 43 минути.
За скока на посещаемостта със сигурност и са помогнали ниските цени на билетите. Най-евтините от тях, като изключим мачовете на Англия са едва 5 паунда, а най-скъпите (тези за финала) 50 паунда.
- УЕФА отсега потрива ръце за четирикратен скок на доходите от спонсорство и тв права.
Турнирът бе спонсориран от 18 компании. Засиленият интерес в немалка степен е функция на страната домакин с нейния голям и привлекателен пазар. Но икономиката на женския футбол бележи глобален ръст. През март 2021 г. женската Суперлига на Англия за пръв продаде тв правата си отделно от Висшата лига при мъжете. Sky Sports и BBC платиха за тях 15 милиона паунда на сезон. Като абсолютно стойност това може да изглежда смешно малко в сравнение с нивата при силния пол, но е рекорд за дамите. По същото време DAZN взе правата на женската Шампионска лига с 4 годишен договор за 8 милиона евро на сезон. / "Мач Телеграф"
Коментирай