Женският футбол донесе повече приходи от мъжкия за американската асоциация миналата година. Надушили кинтите ФИФА и УЕФА усилено рекламират женското си направление. В западна Европа подеха кампанията и напредват с бързи темпове.
Тази пролет еврограндовете си позволиха да привлекат звезди на американския женски футбол като Карли Лойд и Алекс Морган.
БФС също следва директивите на футболните централи, но за да сме честни, ние не можем дори да напълним стадион за мъжкия ни национален отбор, камо ли да напълним спортните магазини с розови футболни топки и кори украсени със сърчица.
Отношението към женския футбол в България напомня онзи турчин, който стана сензация в мрежите като изгони гаджето си от стаята, за да си гледа мача на спокойствие, а тя обидена му го спираше тайно с дистанционното докато той не счупи телевизора в бясна ярост.
Ако жена коментира футболна тема, все се намира някой да и напомни за “цикъла”, децата и тенджерите в кухнята. Интересно е, че никой не те праща да печеш кекс и да бършеш сополи, ако говориш за волейбол или баскетбол.
Ще кажете, че за разлика от женския ни волейбол и баскетбол, женския ни футбол не е имал никакви успехи. Няма как да има успехи преди да се промени отношението към този спорт.
Популярен български футболист заяви наскоро в интервю, че няма да занимава дъщеря си с футбол понеже е момиче. Такова нещо за детето си няма да каже нито един баскетболист или волейболист.
За женския футбол все се подмята, че момичетата били “якички”. Със сигурност не са по-якички от боркините, боксьорките и щангистките ни, които посрещаме с букети цветя на летището като носят медали. Във всички женски спортове има и “якички”, има и хубавки. В леката атлетика има Семеня, има и Ивет Лалова. Щом сме дали на света най-хубавите лекоатлетки - не се съмнявам, че нашите футболистки са най-чаровните във вселената.
Големите клубове на запад нямат нищо против дамите да пазаруват във фен магазина, да пият бира на стадиона и да си водят дъщерите в платените футболни школи вместо да въртят баница в кухнята по време на мач.
Далеч съм от мисълта, че женския футбол ще пълни стадиони в България, както е в Америка, но с толкова празни седалки все ще се намери местенце да върнем хазяйката от “Любимец 13” на трибуните. Ако не сте гледали този филм, то сигурно имате профил в социалните мрежи.
Знаете ли, че женския ФК Севлиево-Лейдис има повече последователи във Фейсбук от официалната страница на мъжкия Етър Велико Търново? Това не е габровска шега. Явно в Първа лига считат, че сериозните бизнесмени нямат нищо общо с Фейсбук.
Бил Гейтс с неговите 19 милиона последователи се оказва много несериозен тип. Да не говорим за “перчема” в Белия дом…
Ако не ви се чете за “тъпите” американци с техния женски футбол и социални медии, може да ме спрете.
За целта официалните страници на Левски и ЦСКА във Фейса трябва да съберат повече последователи от тази на Лудогорец. Успех!
Коментирай