Първото българско участие на Рали Дакар е под въпрос. Отборът „Дакар БГ" е останал без състезателен автомобил, научи Дарик. Отборът се е разделил с титулярния пилот Златко Георгиев, който е и основен спонсор на „Дакар БГ", разкри ръководителят на тима Александър Иванов.

По време на международното състезание SILKWAY в Русия през септември Златко Георгиев отказал да спре за оказване на помощ на тежко катастрофирал по трасето друг състезател. Това доказват и кадрите, свалени от онборд камерите на българската кола. Освен това преди заминаване за състезанието при облепяне на състезателния автомобил Георгиев реагирал остро и категорично против поставяне на българския флаг върху капака на колата с аргумента, че още с нищо отборът не бил подпомогнат финансово от България. След анализиране на възникналите конфликти след състезанието Златко Георгиев е официално отстранен от отбора, обясни Иванов пред DarikNews.bg.

Тъй като отстраненият пилот като бизнесмен е финансирал голяма част от проекта за българско участие на Рали Дакар, колата Toyota FJ Cruiser и обслужващият камион останали при него. Александър Иванов и Александър Иванов-джуниър ще се състезават на Дакар 2011 с друг автомобил. В момента се водят преговори за закупуване на състезателна кола от Холандия или Чехия.

Един такъв автомобил струва между 50 000 и 80 000 евро. Отделно се влагат около 20 000 евро за резервни част и консумативи. Таксата за участие в Рали Дакар е по 10 000 евро на човек. Отделно се плащат по 4000 евро за състезателната кола и още почти толкова за асистентския автомобил. Парите се осигуряват изцяло от лични средства и тези на приятели. Подкрепа оказва и Община Варна, посочи Иванов. Времето също притиска „Дакар БГ". До края на ноември състезателните автомобили трябва да бъдат качени на кораб, който ще ги транспортира до Аржентина. Самият старт на Рали Дакар 2011 е в началото на януари.

„Не сме се отказали от участие. Има обаче реална възможност да не успеем. Този път няма да насилваме нещата. Има и следваща година", заяви шефът на „Дакар БГ".

Междувременно от автомобилен клуб „Черно море" скочиха срещу действията на „Дакар БГ". С официално становище клуб „Черно море" определя като нежелани Александър Иванов и съотборниците му.

В екипа на „Дакар БГ", освен 49-годишния Александър Иванов и 21-годишния му син, остава 35-годишният механик Мартин Гуменов.

Отборът се подготвя за участие в Рали Дакар от 3 години. В началото на март варненският екипаж бе представен пред общината.

Рали Дакар (известно допреди години като Рали Париж-Дакар) е най-тежкото и напрегнато автомобилно състезание в света на спорта.

Ралито е от типа рали рейд и състезателните етапи са офроуд; маршрутът пресича пясъчни дюни, кал, камилска трева, каменисти местности и др. В ралито участват мотоциклети, високопроходими автомобили, прототипи и камиони. Участниците са както професионалисти, каращи за заводски отбори и разчитащи на съответна помощ и поддръжка от страна на механиците на отборите, така и аматьори (наричани също частни пилоти).

Процентът на аматьорите във всяко издание е около 80. Пилотите и навигаторите се ориентират със сателитна техника. През 2008 г. поради заплахи за терористични нападения ралито е отменено. От следващата 2009 г. се провежда в Южна Америка.