За първи път в 32-годишната история на рали Дакар България ще има свой отбор в престижната надпревара.
Бюджетът на българския тим е в пъти по-малък от тези на големите фирмени отбори и е изцяло събран чрез лични и приятелски средства. В условия на финансова криза четирима българи се хвърлят в авантюрата на живота си, с намерение да представят достойно България при конкуренция от над 450 екипажа и над 800 съпътстващи автомобила. Тимът, създал клуба "Дакар БГ”, е от Варна и е сформиран от известните у нас офроуд състезатели инж. Александър Иванов, синът му - Александър Иванов-младши, Златко Георгиев и Мартин Гуменов. Едно от изискванията за допускане до участие в Дакар е екипажите да имат трайно присъствие в национални състезания. Българските състезатели са със сериозен актив от участия и призови места в офроуд шампионатите ни. След създаването на клуба преди 3 години те започват усилена подготовка за състезанието. Предстои участието им в две международни състезания, а след това и триседмична подготовка в пустинята Сахара в Тунис. Автомобилът, с който ще се представят нашите състезатели, е Toyota FJ Cruiser. Боядисан е в бяло, със зелен и червен кант от двете страни. Колата е оборудвана със стандартен 4-литров, V6 бензинов двигател. Максималната скорост, която развива е 200 километра в час. Новината за участието на българския тим бе обявена официално на пресконференция, за която специално пристигнаха организаторите от Амаури Спорт Организейшън – Балаш Шалай и неговият екип. Гости на пресконференцията бяха кметът на град Варна Кирил Йорданов и спортният министър Нейков. Премиерът Бойко Борисов не дойде на събитието заради ангажименти, но Нейков обяви от името на правителството, че държавата категорично подкрепя участието на българския тим и ще бъде изключителна гордост родното знаме да се вее на такова престижно международно състезание. Дакар, известно допреди години като рали Париж-Дакар, е най-тежкото офроуд състезание в света. В него участват както професионалисти, така и частни пилоти с мотоциклети, високопроходими автомобили, прототипи и камиони. Състезателният маршрут пресича пясъчни дюни, кал, камилска трева, каменисти местности и други труднопроходими терени. През 2008 г. поради заплахи за терористични нападения ралито е отменено, вследствие на което през следващата година се провежда с обновен маршрут, като е решено той да се сменя всяка година. За 2011 предвиденият маршрут е Аржентина – Чили. Състезанието ще премине през пет нови провинции в Аржентина - Жужуи, Салта, Тукуман, дюните на Фиамбала и Андите, в близост до границата с Боливия. За влизане в Чили ще се използва нов необичаен маршрут, който минава през Ел Пасо де Хама, в пустинята Атакама, която ще задоволи жаждата на участниците за дюни и пясъци. Стартът на изданието за 2011 е на 1 януари, а финалът – 15 дни по-късно в Буенос Айрес.
График на Дакар 2011 Аржентина - Чили:
6 Май: Световно Турне Дакар* - Холандия
12 Май: Световно Турне Дакар* - Испания
15 Май: Регистрация на състезателите
18 Май: Световно Турне Дакар* - Китай
20 Май: Световно Турне Дакар* - Япония
31 Май: Световно Турне Дакар* - Аржентина
7 Май: Световно Турне Дакар* - Чили
10 Юни: Световно Турне Дакар* - Италия
+ 10 дати: Световно Турне Дакар* Централна Европа
(Сърбия, Чешка Република, Словакия, България, Хърватия, Словения, Румъния, Унгария, Украйна, Полша)
25-26 Ноември: Пристигане на европейските МПС за прекосяване на Атлантика
28-30 Декември: Събиране на МПС
30-31 Декември: Административни и технически прегледи в Буенос Айрес
1 Януари: Брифинг и церемония по откриване
2-15 Януари: Състезание в Аржентина и Чили
8 Януари: Ден за почивка в Арика (в Пустинята Атакама, Чили)
16 Януари: Церемония по закриване в Буенос Айрес.
Коментирай