Преди точно пети години волейболните ни националки разбраха как се прави сладолед. За разнообразие на лагера тогавашният селекционер Драган Нешич, който сега отново е начело на тима ни, заведе момичетата във фабриката в Добрич и те замесиха леденото изкушение. „Какво от това?” може би се питате, но за юни 2010-та аз приемам официалното начало на един амбициозен проект, който показа, че може, да, може, да се развива волейбол в България.
Тогава Нешич направи подготовката на Ева Янева, Страшимира Филипова и компания в Добрич, защото тъкмо бяха започнали да създават добри условия за този спорт в града. Драган и съпругата му Нели Маринова-Нешич вече бяха запалили искрата на любовта към волейбола и амбицията на няколко свои приятели. И някъде там между сладоледите, се появи проектът Добруджа 07. Клуб, който е по-различен от останалите – не е от онези, които просто си кътат в средата, а от малкото, които развиват спорта от малки до мъже с амбицията за върха.
И така Добруджа 07 тръгна от най-ниското стъпало и ниво по волейболната стълбица – А НВГ (Национална волейболна група). Без да купува лиценза образно казано, без да взима на готово като претопява или влива в друг вече наложен клуб, проектът от Добрич ознаменува влизането си от Висшата лига в Суперлигата преди 2 години. А последният месец в битките в елита си спечели първите отличия – Купата на България и сребърни медали в първенството.
Желание, спокойствие, работа, гледане в перспектива, стабилност, за да дойде време и за успехите. Така може да се опише на кратко успешният модел на Добруджа 07 в партньорство между бизнесмени, почитатели на волейбола, Община и специалисти. А с това си постепенно и целенасочено поведение, клубът спечели почитатели и симпатии дори далеч от зала „Добротица” и местния спортен комплекс.
А някои от попълненията с опит в мъжкия тим не крият, че в Добрич предлагат условия, спокойствие, възможност за целенасочена работа и средства, които в огромната си част другите клубове няма как да им дадат.
Следващите цели на Добруджа 07 обаче са още по-важни – затвърждаване на успеха в България, начало на изява в Европа и „производство” на качествени попълнения за мъжките отбори от школата. Но все пак този проект показа, че и на нашите географски ширини и с родния стандарт, може от сладолед да стигнеш до трофея и златото в Купата на България.
2Коментара