Млад, талантлив и сред най-добрите в света в това, с което се занимаваш - подобна комбинация няма как да не ти донесе успех, а ако се отнася за звездите в спорта, тогава вече става въпрос за много пари от тлъсти рекламни договори с най-големите компании в световен мащаб.
А кои са тези млади спортисти, притежаващи най-голям маркетинг потенциал в периода 2014 - 2016 г.? На този въпрос се опитват да отговорят в специализирано проучване, проведено от Евроспорт и анализаторите от SportsPro Media.
Във въпросното проучване, изненадващо или не, в Топ 5 на спортистите с най-голям маркетингов потенциал за следващите три години попада Григор Димитров, изпреварвайки имена като Неймар, Болт, Джокович, Меси, Фетел и Мъри. Логичният въпрос е: "А къде са Надал, Федерер, Шарапова, На Ли, Серина Уилямс?!"
При подредбата в проучването са взети предвид фактори като възраст, харизма, големина на пазара в страната, в която е роден дадения спортист, желание да участва в реклами и потенциал за бъдещи успехи в този тригодишен период. Един от основните фактори е цената, която струва в момента сключването на договор с даден спортист и възвращаемостта на инвестицията за следващите три години.
Анализаторите отбелязват, че със сигурност големите компании са предоволни от резултатите на настоящите договори с Надал, Федерер и Серина Уилямс, но в конкретното изследване става въпрос за бъдещ период от Световното първенство по футбол през тази година до Олимпийските игри през 2016 г., всичко това съпоставено с по-горе изброените фактори, определящи Топ 50.
Освен това към крайния резултат е калкулиран потенциалния риск в следващите три години имена като Надал, Федерер и Уилямс да постигнат по-малко успехи на фона на последните няколко сезона, да сложат край на кариерата си или просто да я довършат без да се доближат до най-добрите си години, а в същото време цената да си ги осигуриш като рекламни лица е изключително висока и е базирана на минали успехи.
Първите пет места в класацията са заети от Люис Хамилтън (Формула 1), индиецът Вират Коли (крикет), Робърт Грифин (американски футбол), Кристиано Роналдо (футбол) и Григор Димитров (тенис).
"Млад, талантлив и добре изглеждаш. В един от най-популярните спортове, търсещ своята нова звезда в дългосрочен план, Григор Димитров притежава всички съставки, за да се превърне в маркетингова мечта", се казва във визитката на Гришо.
"Винаги приятен за гледане и често показващ грациозен стил на игра, и това му донесе сравненията с Роджър Федерер, а именно мениджърската агенция на Федерер наскоро обяви Димитров за един от първите си клиенти. Никой не очаква Димитров да надмине успехите на великия швейцарец, но ако се превърне в постоянен претендент за големите титли, тогава определено няма да има недостиг на компании, проявяващи интерес към него, които да се присъединят към вече подкрепящите го Nike и Wilson", добавят авторите на проучването.
"Димитров притежава натурален талант, който му позволява да играе много атрактивен стил. Той е добро момче, вълнуващ на корта и притежава всички необходими атрибути да съблазни зрителите. Очакванията към него са много големи, защото е момче, което притежава нещо специално. Той е само на 23 и има потенциала да стане №1 в света", добавя Педро Гарсия от Евроспорт.
Позициите от №5 до №10 са заети съответно от Юсеин Болт, Неймар, Миси Франклин, Блейк Грифин и Слоун Стивънс, а Меси е на 11-а позиция.
Източник: tenniskafe.com
Коментирай