Според AFP в Германия са готови  първите 5-километров участък от това, което в крайна сметка ще стане 100-километрова велосипедна магистрала, предава velocafe.bg. Целта на проекта е да се свържат 10 града в западната част на Германия. Веломаршрутът ще се прави в голямата си част върху изоставени железопътни релси в индустриалния регион на Рурска област.

Целта е новият велосипеден аутобан да осигури маршрут за пътуване до работното място на над 2 милиона германци, което би могло да намали броя на колите на пътя с до 50 000. Но както всички неща, свързани с инфраструктура, финансирането е под съмнение. Цената на първоначалния 5-километров участък от вело-магистралата е разделена между Европейския съюз, RVR и държавното ръководство на Северен Рейн-Вестфалия. А цената на целия проект се очаква да надхвърли 180 милиона евро.

Има и други европейски държави, които инвестират във веломагистрали: Дания (22 km. между Копенхаген и Алберслънд) и Холандия (7 km). Лондон също има план да похарчи 900 милиона евро за веломагистрала с дължина 30 km., която ще свързва Актън в Западен Лондон с Баркинг на изток.

Когато бъде завършена, веломагистралата в Германия със сигурност ще се открояват като най-дългата от всички. Някои германци обаче твърдят, че веломагистралата всъщност е просто ребрандиране от правителството. „Ние имаме такива вело-пътища от повече от 20 години,“ казва Noisyfoxx, потребител на Reddit от Рурската област, ”така че това не е нищо ново. Това просто се предлага на пазара като нещо ново.“