Бразилското министерство за жените призова тв рекламите по бельо със супермодела Жизел Бюндхен, съпруга на американския футболист Том Брейди да бъдат забранени. Според тях, рекламите "подсилват погрешния стереотип за жените като секс обекти". В рекламата оскъдно облечената Бюндхен разсейва съпруга си, докато му казва лоши новини като тази, че му е ударила колата.

През 2010 г. министерството издейства забрана на реклама на бира с Парис Хилтън. Рекламата "не зачита напредъка в прекратяването на сексистките практики. Тя също така представлява дискриминация срещу жените", съобщи министерството в комюнике. Рекламата изпраща послание, "че чувствеността може да разтопи всеки мъж" и "окуражава бразилките да използват чара си..., за да омекотят реакцията на съпрузите си", допълва министерството.

Компанията за бельо Хоуп съобщи в комюнике, че рекламата й има "ясна и добре определена цел да покаже с добро чувство, че естествената чувственост на бразилските жени, която е известна в цял свят, може да бъде ефективно оръжие при съобщаването на лоши новини".

Компанията уточни, че е наела Бюндхен, една от най-успешните манекенки на Бразилия в света, за да покаже, че не става въпрос за икономическа зависимост на жените. "Би било абсурдно ние, които си изкарваме прехраната от предпочитанието ни към жените, да заемем позиция, която обезценява клиентките ни", допълни модната марка, цитирана от БГНЕС.

Съветът по рекламата е контролиран пряко от Дилма Русеф, първата жена-президент на страната.