Тазгодишният Супербоул, завършил с победа на Ню Инглънд Пейтриътс над Сиатъл Сийхоукс, стана най-гледаното предаване в телевизионната история на САЩ, привличайки пред малкия екран рекордните 114,4 милиона зрители, предаде Ройтерс, позовавайки се на телевизия Ен Би Си.

Финалът на първенството по американски футбол подобри миналогодишния рекорд от 112,2 милиона телезрители. Спектакълът в почивката между полувремената на финала на първенството по американски футбол редовно се радва на по-голям зрителски интерес от средната гледаемост за самата футболна среща.

Тазгодишното шоу с участието на поп звездата Кейти Пери, рапърката Миси Елиът и рокаджията Лени Кравиц не направи изключение. Музикалните изпълнения по време на паузата са проследени от 118,5 милиона зрители - с над три милиона повече в сравнение с миналогодишното шоу с участието на Бруно Марс и "Ред хот чили пепърс", което привлече 115,3 милиона души пред малкия екран.

Рекордната гледаемост на Супербоул е триумф не само за телевизия Ен Би Си и Националната футболна лига, но и за рекламодателите, платили по 4,5 милиона долара за 30-секунден клип. Участието на музикалните звезди също се отразява благоприятно върху продажбите на албумите им./БТА