Спортуваш, танцуваш или просто ходиш, по един час на ден.. и печелиш награда. Ходиш до работа пеша и след два месеца можеш да спечелиш почивка в хотел, спортни награди, футболна топка с автографите на футболистите от националния отбор, ракета с автограф на Цветана Пиронкова, компютърни игри и много други. Показваш постоянство и може да видиш откриването на Олимпиадата в Лондон през 2012 година.

Това е възможно чрез новата инициатива на Министерството на физическото възпитание и спорта - “Раздвижи се и спечели”. Кампанията представи заместник-министърът на спорта Иван Ценов. Идеята се осъществява съвместно с американска компания, с подкрепата на спортните федерации у нас, както и професионален спортен клуб “Старт”, представител на американската фирма.

На пресконференцията, на която бе представена новата идея на Министерството, присъстваха още представителят на американската компания в България Валентин Митов, както и лицата на кампанията - Ники Кънчев и рапърът Петър Петков от “Гето Мен”. В световен мащаб пък лице на идеята е капитанът на баскетболния тим от NBA Бостън Селтикс - Пол Пиърс.

Инициативата е свързана с желанието на МФВС за развитие на масовия и детски спорт. Статистиката в България показва, че 58% от населението никога не спортува, а едва 10% от българите извършват активна физическа дейност един път седмично. Процентът за децата с наднормено тегло е също толкова стряскаш - става дума за повече от половината подрастващи в страната. Общо 3 милиона българи са с наднормено тегло.

“Искаме чрез компютрите да накараме децата да се движат”, обясни Валентин Митов.

Кампанията, която е безсрочна и вече е активна, освен към децата е насочена към всички българи. Целта е чрез поощряване с различни награди, да се накарат хората водят по активен физически живот.

Отчитането на спортната, или всякакъв вид физическа активност става чрез специален часовник. Той отчита повишението на пулса и движението на цялото тяло. След всеки един час активно движение на часовника се изписва специален код от 12 символа. След това той се вкарва в сайта на американската компания. Срещу всеки вкаран код се получават 60 точки. За един ден може да бъде изкаран само един код. “Това се прави с цел в кампанията да не се включат активни спортисти и да оберат всички награди. За това и лицата на идеята са неактивни спортисти - Ники Кънчев и Петър Петков”, поясни Митов.

Сайтът на инициативата вече има и българска версия. Часовникът пък струва 38.90 лева. “Приходите от закупените часовници ще отидат за намиране на още партньори, които да предоставят още награди”.

Спонсорите на кампанията предоставят най-различни награди -почивки в хотели, процентни намаления в магазини, ваучери за пазаруване. Всяка награда се печели срещу определен брой точки. Получаването на наградата не е на принципа на томбола. Ако се съберат определените точки, се заявява в сайта желаната награда и тя задължително се предоставя на потребителя.

Голямата награда, за най-активния участник в кампанията, е посещение на откриването на Олимпиадата 2012 година. Резултатите за тази награда ще бъдат обобщени един месец преди старта на Игрите в Лондон. Няма значение дали потребителите са използвали своите точки за други награди. Ще се гледат натрупаните часове.

Инициативата стартира в САЩ преди по-малко от година. След Америка, където се ползва със значителна популярност, тя се осъществява едва за втори път.