Колоездач на пловдивския велоклуб "Цар Симеон 1898" се завърна с престижна вицешампионска титла от Балканското първенство по колоездене на шосе за юноши и младежи в Турция.
Успехът постигна младежкият национал Николай Генов, който спечели сребърния медал в общия старт, с дължина на трасето от 135 километра в околностите на Одрин.
Генов отново кара много силно, бе истински лидер на младите национали, а за успеха му заслуга имаше целият младежки тим на българите, които „работеха“ активно и за него.
Титлата грабна представителят на домакините, който финишира сам с голяма разлика пред основната група. Младият турчин кара близо 100 километра абсолютно сам, без да бъде застрашаван или атакуван от колоната, което е своеобразен прецедент в колоезденето.
Генов също се откъсна от основната група, но на 2 километра преди финала в центъра на Одрин. Нямаше кой да спре устрема на 18-годишния пловдивчанин, който беше бурно аплодиран както от емоционални наши изселници, така и от атрактивни местни жители.
„Нямаше как са атакувам турчина, никой от колоната не отговаряше на моите опити да се откъснем една група, която да се опита да го стигнем. Но нищо, и така успехът е добър. Благодаря на всички момчета от нашия национален тим за активната им подкрепа“, коментира Генов, цитиран от „Темпо Нюз“.
Николай Генов има вече спечелена балканска вицешампионска титла в индивидуалното бягане по часовник, на Балканското първенство за юноши и кадети на шосе в Румъния от миналата година.
Сега той в Турция грабна среброто, което му убягваше и в другата дисциплина, което Ники изпусна заради малшанс на по-миналата Балканиада. Тогава в общия старт при юношите старша възраст Генов спука гума 3 километра преди финала и не успа да навакса изоставането.
Ники и съотборникът му в "Цар Симеон 1898" Адриян Беев бяха в състава на националния ни юношески тим и за Европейско първенство по колоездене на шосе за юноши и младежи в Естония, където се представиха на много добро ниво.
Балканското първенство по колоездене на шосе за юноши и младежи в Турция премина голяма конкуренция и включваше двете традиционни дисциплини на шосе - часовник на 26 км и общ старт с дължина на трасето от 135 километра.
Коментирай