Ремко Евенепул е един от най-големите таланти в колоезденето и едва ли някой може да оспори това. Белгиецът впечатли мнозина с карането си и далечните атаки, а вече има зад гърба си световни и национални титли, както и победа в голяма обиколка (Вуелтата 2022), две поредни победи в Лиеж-Бастон-Лиеж и много други класики и етапни успехи.

С това обаче трябва да кажем, че има и неща, които Ремко Евенепул ни е показал, че не умее...поне засега. Карането по павета или черни пътища са сред тези неща, като основната причина е липсата на добра техника у колоездача. Това пък може би се дължи на късния старт в колоезденето, тъй като първоначално Евенепул тренира футбол и дори минава през юношеските състави на Андерлехт и ПСВ. Чак на 17-годишна възраст белгиецът се насочва към колоезденето, а оттогава успява често да ни впечатлява с изявите си.

И все пак, на хоризонта се появи възможност да видим Ремко в може би най-трудното павирано състезание, а именно Обиколката на Фландрия. Монументът, който тази година бе завоюван от Матийо ван дер Пул. Днес шефът на Куикстеп Патрик Льофевър говори за представянето на отбора в сезона на класиките, което и той самият намира за крайно разочароващо. Льофевър обаче бе категоричен, че на пазара няма свободни колоездачи като Матийо ван дер Пул, Тадей Погачар или Вут ван Аерт, едни от най-големите имена не само в класиките, но и като цяло в колоезденето. Затова босът на "вълчата глутница" сподели възможността именно Ремко Евенепул да се включи в някои от най-престижните класики догодина. Става въпрос за Милано-Санремо и Обиколката на Фландрия, първите два монумента през колоездачния сезон.

"В края на тази година, заедно с Ремко, ще видим има ли възможност той да участва в Милано-Санремо, а след това и във Фландрия със специфична програма. След това би имал почивка, за да е готов за Лиеж-Бастон-Лиеж и Тур дьо Франс. Той понякога тренира на тези пъти и със сигурност би искал да кара Фландрия някой ден", сподели Льофевър относно плановете му за 2025-а година.

Разбира се, до този момент има още много време, първо трябва да се види какво ще направи Ремко тази година и добре да се обсъди може ли да е конкурентен на най-големите имена в класиките, преди да се предприеме подобен ход. Идеята обаче Ремко да кара във Фландрия определено вече витае в света на колоезденето.

И въпреки че белгиецът е известен с недобрата си техника и трудностите си досега на по-сложен терен като черни пътища или павета, то може да го видим да дебютира в Де Ронде още догодина. Все пак това е домашно състезание за него, а можем да кажем, че има физиката за подобно трасе.

Определено любопитна идея, която много специалисти, а и фенове веднага биха отхвърлили. Засега вниманието остава насочено към престоящите месеци за Ремко, който се възстановява от контузия и ще се опита да е на линия за Тур дьо Франс, където да мери сили с Тадей Погачар, а и евентуално Йонас Вингегор, който също претърпя много тежко падане и участието му е под въпрос.

Въпросът обаче - как би се справил Ремко във Фландрия остава с неизвестен отговор. Може ли да направи още една крачка напред и да постигне нещо немислимо или поне да се бори за призово класиране? Тепърва ще разберем...