Интересът към олимпийските игри в глобален мащаб нараства драстично. Това показва изследване на "Кантар Спорт"(подразделение на "Кантар Медиа"). Проучването е направено сред 36 000 души в 16 държави.
Така например 13 процента повече са били зрителите на Игрите в Сочи 2014 в сравнение с Ванкувър 2010, като общата тв аудитория на състезанията през февруари тази година е над 2.1 милиарда души. Почти два пъти са се увеличили и часовете на излъчваната тв продукция, за да достигнат 114 000 за всички медийни платформи. Индивидуалните притежатели на медийни права са нараснали от 114 във Ванкувър до 250 в Сочи, а отделните дигитални видео файлове са достигнали 1.4 милиарда, което е три пъти повече в сравнение с Игрите в Канада преди 4 години. Много висок е и рейтингът на последната Олимпиада – като стандарт на състезанията, като качества на съоръженията и като атмосфера.
Според проучването, хората все повече вярват, че МОК е един от стожерите на борбата с допинга. Организацията се ползва с много силен кредит на доверие сред огромна част от световното население.
Проучването показва, че за 93 процента от хората олимпийските кръгове са сред най-разпознаваемите и популярни символи на планетата. Според изследването олимпиадите и олимпийските символи постоянно предизвикват асоциации с думи като съвършенство, мир, вдъхновение, разнообразие, глобалност, приятелство. /БГНЕС
Коментирай