За първи път от повече от 20 години националното първенство по рали няма лидер, който три състезания преди края на сезона да бъде с голям аванс пред съперниците си.
След като в четвъртото рали от първенството - Стари столици в Шумен, победата бе за Пламен Стайков (Мегапорт, Мицубиши Лансър Ево 9), първите четирима - Димитър Илиев (Виваком Рали Тим, Шкода Фабия S2000), Петър Гьошев (Престиж Рали Тим, Пежо 207 S2000), Крум Дончев (Глобул Рали Тим, Пежо 207 S2000) и Стайков, са вместени в рамките на 20 т. В рамките на месец Димитър Илиев загуби лидерството на шампионата, след като Гьошев спечели състезанието в Твърдица, но с втората си позиция в Шумен отново излезе начело. В момента шесткратният национален шампион Димитър Илиев е със 104 т., с 2 повече от Петър Гьошев. В същото време Крум Дончев изостава на 13 т. от Гошев и изпреварва Стайков с 5 пункта.
Мабанол Сливен Рали, както и оставащите две състезания от програмата са двудневни, което означава, че класиралите се във всеки един от двата дни на местата от 1-о до 5-о (7-5-3-2-1 т.) получават допълнителни точки, което още повече изостря борбата. На този етап от шампионата единствено Стайков е успял да вземе максималния сбор от 39 т. Той е и първият пилот, който практически наруши схемата шампионата да бъде разиграван между голямото трио. Заради използването на биоетанолово гориво в автомобилите си, Стайков и Игнат Исаев (Октан Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) ще се състезават единствено за класирането в националния шампионат. Регламентите на Интерконтинентал Рали Челиндж (IRC) не допускат използването на бионетанол в състезанията от сериите.
Коментирай