Организаторите на юбилейното 40-то Рали „България” взеха окончателно решение то да бъде спряно. Причината е трагичният инцидент от тази сутрин, в който загина италианецът Флавио Гугелмини. Това стана при тежка катастрофа на Рали България тази сутрин на първия за деня специален етап – „Сестримо” с дължина 23,68 км.Той е навигатор на швейцареца Бриан Лавио с Peugeot 207 S2000.

Пилотът Бриан Лавио бе закаран с линейката в болница в град Велинград. Първоначалният преглед е установил, че пилотът е в съзнание, в стабилно състояние. Лекарите са установили контузии на гръдния кош и корема, контузия на лявото коляно и дясната ключица. Животът му е извън от опасност в момента. След прегледа Брайън Лавио ще бъде откаран за наблюдение и допълнителни изследвания в болница “Пирогов”.

Стюардът по трасето е реагирал още на първата минута след като екипаж номер 10 не е преминал покрай неговия пост и е предупредил Контролния център на ралито.

В трасето по това време е имало три състезателни автомобила и веднага след тяхното преминаване са тръгнали линейката и FIV (First Intervention Vehicle – автомобилът, който първи навлиза в трасето при инцидент и е екипиран с нужните инструменти). Контролният център на състезанието веднага спря останалите екипажи на старта на SS7 и отмени старта на следващата отсечка SS8.

Отсечката, на която стана инцидента веднага бе спряна, както и следващият етап – „Юндола”. Спортните комисари взеха решение ралито да продължи от специален етап 9 – „Любница”, като на старт застанаха само десетте коли завършили трагичния етап. Пилотите обаче отказаха да се състезават и преминаха по трасето в несъстезателно темпо. Състезателите в надпреварата ще се съберат в закрития сервизен парк в Долна баня и ще почетат с минута мълчание загиналия си колега.

До инцидента екипажът Лавио/Гугелмини се движеше на 11-то място във временното класиране на 4.48:3 мин. от лидера Джандоменико Басо.

Злополучният седми етап бе спечелен отново от двукратния европейски шампион и двукратен победител в Рали България Джандоменико Басо с Abarth Grande Punto S2000. Италианецът бе с 19.5 сек. по-бърз от нашия Димитър Илиев с Mitsubishi Lancer Evo 9. След него се наредиха миналогодишният победител Крум Дончев – на 21.2 сек. и италианецът Корадо Фонтана – на 25.8 сек., и двамата с Peugeot 207 S2000.
В генералното класиране Басо увеличи преднината си пред Крум Дончев и тя вече е 1.28:4 мин. В битката за третото място останаха Корадо Фонтана – 2.00:4 мин. от лидера, Димитър Илиев – на 2.32:1 мин. и лидерът в европейския рали шампионат Михал Соловев (Полша, Peugeot 207 S2000).