Стартиращият днес с церемониален старт на площад Хаджи Димитър в 17:00 четвърти кръг от националното първенство на България по автомобилизъм се очаква да е реалната завръзка интригата през този сезон. След ралитата в Румъния, Варна и Твърдица, чиито коефициенти са под 1.8, след края на 36-ото международно рали Сливен в неделя, активът на екипажите ще бъде удвояван.

Така първенството реално влиза в решителната си фаза. Ако в момента разликите са малки или приемливо заличими, то в следващото след Сливен рали - Сърбия (23/24 септември), много вероятно да предреши финала на първенството още преди заключителното Стари столици в Шумен (8/10 октомври).

Причината е, че също както днешния старт, резултатите от Сърбия също се удвояват и преди Шумен лидерите може да се окажат недостижими в класирането. До момента заявките за сливенското рали са 37, като начело на колоната ще стартират победителите от рали България Рашид Ал Кетби/Карина Хеперле (ОАЕ, Форд Фиеста R5).

Рали Сливен е и кръг от регионалния трофей на ФИА за Полуострова, а Кетби/Хеперле са лидери в това класиране (146 т.) демонстрират амбицията да вземат втора българска победа от три визити у нас.

"Много ми харесва този формат на рали Сливен - дълъг, тежък и напрегнат съботен ден - категоричен е шампиона на България за 2014 г. и временен водач в шампионата преди днешния старт Пламен Стайков (Стайков Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9) - Не мога да си спомня от колко години назад не е имало такъв труден вариант на сливенското рали."

В момента Стайков води с 14 т. на варненеца Йордан Атанасов (АРТ Рейсинг Тим, Мицубиши Лансър Ево 9), като двамата са тези, от които се очаква здравия отпор на екипажа от арабските емирства.

В състезанието, след пауза точно от 4 години, ще се пусне Даниел Попов (Ясен Попов Рали), за когото Сливен е финалната точка на едногодишния проект по сглобяването на Пежо 208 R2. Навигатор на Дани ще е неговия чичо и брат на шампиона за 2005 г. Ясен Попов Дилян Попов.

Но както за Дани Попов, така и за Калин Бенчев (Дунев Рейсинг, Субару Импреза) и младият сливенски състезател Марио Попов (Скорпион, Форд Фиеста ST) състезанието ще е по-скоро тест, отколкото шампионатна надпревара. Причината е, че и тримата пилоти излизат на терена с напълно нови автомобили, а прототипа, избаротен от Бенчев дори няма и една-единствена резервна част, ако в Субару-то се обади по-сериозен.

След церемонията днес е първият от 13-те специални етапа (той се кара и като финал в неделя) - Сливен 1, 4.56 км. на бул. Стефан Стамболов. Домакините очакват в 19:00 между 10 и 15 000 зрители край трасето.

В събота са предвидени 8 специални етапа (144.74 км). Стартът е в 10:48 на Гавраилово (14.54 км), а първият автомобил се очаква в Сливен около 21:00. В неделя отсечките са само 4 (старт н 10:38 с Агликина поляна - 10:42) и финал за награждаването в Сливен в 14:31 ч.