Французинът Себастиен Льоб със Ситроен спечели рекордна осма поредна световна титла по автомобилизъм.
37-годишният Льоб води след втория ден на Рали Великобритания, а основният му съперник за титлата Мико Хирвонен от Финландия с Форд се оттегли от състезанието заради повреда в автомобила.
Льоб водеше с 8 точки пред Хирвонен преди състезанието във Великобритания, а финландецът удари предницата на автомобила си в потопен във вода клон, който е спукал радиатора и въпреки, че можеше отново да стартира в утрешния етап, той отказа.
След втория ден на състезанието Льоб води с 1.1 секунда пред Яри-Мати Латвала (Финландия) с Форд. Трети, на 1:13,5 минути е Мадс Остберг (Норвегия), също с Форд.
Друг фаворит за титлата Себастиан Ожие (Франция) със Ситроен, който е трети в класирането при пилотите, катастрофира вчера в първия ден на ралито и изостава много в
класирането.
Бившият пилот от Формула 1 Кими Райконен (Финландия) със Ситроен е седми, на 3:47 минути след Себастиан Льоб.
Носителите на титлата в Световния рали шампионат от 1993 година насам:
2011 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен
2010 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен С4
2009 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен С4
2008 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен С4
2007 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен С4
2006 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен Ксара
2005 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен Ксара
2004 - Себастиен Льоб (Франция) Ситроен Ксара
2003 - Петер Солберг (Норвегия) Субару
2002 - Маркус Грьонхолм (Финландия) Пежо
2001 - Ричард Бърнс (Великобритания) Субару
2000 - Маркус Грьонхолм (Финландия) Пежо
1999 - Томи Макинен (Финландия) Мицубиши
1998 - Томи Макинен (Финландия) Мицубиши
1997 - Томи Макинен (Финландия) Мицубиши
1996 - Томи Макинен (Финландия) Мицубиши
1995 - Колин Макрий (Великобритания) Субару
1994 - Дидие Ориол (Франция) Тойота
1993 - Юха Канкунен (Финландия) с Тойота
Коментирай