Получихме имейл от организатора, тъй като ние държахме като първи български участници с автомобил и ATV да ни отпуснат квота за безплатна акредитация на журналист. Отговориха ни, че не ни се полага акредитация, понеже е спряно участието на автомобилния отбор. Тук искам да благодаря на всички фенове в нашия оффроуд форум. Имаме инициатива, с която сами събираме средства, за да изпратим журналист. Никоя медия не пожела да плати акредитация, за да се отрази първото българско участие. Всички наши членове в момента правят дарения - кой колкото може. Събрали сме половината от сумата само за един месец и ще съберем цялата, за да акредитираме наш журналист с опит. Така че в България оффроуд обществеността със сигурност ще бъде информирана. Няма да оставим хората, които толкова много ни подкрепиха, да не знаят какво се случва там.
Тодор Христов е първият българин, който заедно с неговия колега Петър Ценков ще се включи в рали Дакар 2011. Това ще се случи само след 50 дни, когато двамата ще представят България, но ще карат за най-големия частен отбор в Европа - MD Rally Sport. Тодор Христов е ВИП гостът в "Ники Кънчев Шоу".
Този разговор с теб отдавна го готвим. Ти и Петър Ценков сте двамата българи, които ще участва на Рали Дакар 2011. Честито!
Благодаря. Очакваме стартовите списъци, за да видим с кои номера сме записани. Машините ни са почти готови, на 24-ти този месец се товарят на кораб от Ле Хавре и занимават за Аржентина. Ние летим на 26 ноември от София и имаме пет дни за климатизация.
Нека те представим по-подробно, въпреки че спецовете те познават: шампион на България по оффроуд за 2002; първо място отборно в тежкото рали Berlin-Breslau 2002; вицешампион с ATV в Ендуро Шампионат на България през 2007; шампион на Гърция с ATV в Оффроуд Шампионата на Гърция за 2009... Сега обаче ще започнем с контра. Юли месец тук с колегата Иво Райчев пускахме интервю с първия българин, който ще кара кола там - Александър Иванов, с четирима варненски състезатели. Сега съобщаваме, че ти си първият. Нека въведем ред, кой в действителност е първият?
Няма смисъл от противоборство кой е първи и кой последен. Нашата идея е от миналата година, след като тествахме възможности дали ще издържим тежкото автомобилно състезание 1000 км на Атина. Тогава поставихме рекорд, за 24 часа изминахме 1000 км. Така решихме, че върхът в нашата подготовка и резултати ще бъде участието ни в Дакар.
Само да добавим, че Дакар е 9000.
Да, Дакар е 9000. Досега сме се пробвали на 1000 за 24 часа и на 3000 за 6 дни в Румъния. И на двете места се справихме отлично плюс още 17 състезания за една година. Януари месец ми се обадиха колегите Александър Иванов и Златко Георгиев и ми казаха, че имат идеята да карат също на Дакар и са отделили бюджет 70 000 - 100 000 евро. Аз им казах, че звучи несериозно, защото парите са ужасно малко. Това е най-комерсиалното състезание в света, 60 милиона евро е бюджетът на тази надпревара, т.е. участието е много скъпо. Но не само това е проблемът, проблемът е, че трябва да имаш нужната подготовка. Да си врял и кипял.
Познати имена ли са те?
Златко Георгиев беше участвал в две-три състезания, Александър Георгиев кара на автомобилния шампионат в България миналата година. Първото им участие в чужбина беше тази година в Румъния и в Русия, където им се развали машината. По думи на пилота е било саботаж, но това са си техни отношения. Жалкото в случая е, че няма бъдем два екипажа - автомобилен и ATV, т.е. само ние, тъй като при тях нещата са порочно заченати. Клубът е разтурен, автомобилът е на части. Истината излезе преди месеци, че Александър Иванов се е афиширал като пилот само за пред медиите. Реалният пилот е трябвало да бъде Златко Георгиев, който е и спонсор на колата.
Т.е. те няма да отидат?
Коментирай