Българския екипаж Тодор Славов и Петър Илиев (Рено Клио R3) спечели победата при автомобилите с един двигален мост в 43-тото AVIS Босфорус рали 2014. Българите показаха стабилна езда през втория и по-труден ден на най-престижното турско състезание, а това им донесе и прогрес в генералното класиране, където завършиха на седмо място.

Въпреки огромната умора от предните дни и адската жега край Истанбул, достигнала на моменти до 41 градуса, българите се опазиха от сериозни грешки и записаха най-доброто си класиране в турската надпревара. При последното си участие през 2011 година Славов записа девето място на финала.

„Изключително сме доволни от постигнатия резултат. Етапите днес бяха много тежки. Успяхме да запазим позицията си срещу преките си конкуренти каращи автомобили предно предаване и взехме едно място напред в генералното класиране, заради грешката, която допусна Еркан Казас. Надявам се, че сме успели да представим достойно нашия град и кандидатурата му за Европейска младежка столица. За съжаление, липсата на средства ни ограничава във възможностите да караме в силни състезания, но подобни тежки битки ни дават много опит и се надявам, че скоро ще успеем да го приложим на много по-високо равнище. Искам да изкажа специални благодарности на моите механици Калин Пейков и Милен Янакиев, които преживяха ужасни часове на границата, но подготвиха автомобила перфектно. Също така искам да благодаря на заместник-министър Калин Каменов, който разреши проблемите ни с турските митници, както и на нашите приятели в Истанбул Мехмет Хачаоглу и Мустафа Байрактар”, сподели след финала балканксия шампион за 2013 година.

Пред екипажът на Булбет рали тим завърши другия български тандем стигнал до финала. Шести се класираха Крум Дончев/Петър Йорданов (Мицубиши Лансър Evo X).

Георги Гераджиев и Георги Гаджев отпаднаха от надпреварата, след като станаха жертва на технически проблем в скоростната кутия при преминаваното през най-тежкия етап „Гьочбейли”.

Победата в 43-тото AVIS Босфорус рали 2014 бе спечелена от местния екипаж Мурат Бостанджъ/Онур Ватансевер. На борда на своя Форд Фиеста S2000 те успяха изпревярат с 31,8 секунди украинския тандем Олександър Салюк/Йевен Червоненко (Форд Фиеста R5). Третото място остана за друг турски екипаж Орхан Авджъолу/Бурчин Коркмаз (Форд Фиеста S2000). Те инкасираха закъснение от 3 минути и 24 секунди спрямо победителите.