Първото участие на български отбор на Рали Дакар се отлага за догодина. Това съобщи за Дарик Александър Иванов - ръководител на варненския тим „Дакар БГ".

Подготовката на екипажа за престижното рали продължава близо 3 години. Натрупалите се пред отбора проблеми, сред които и финансови, са довели до решението за отлагане на участието, обясни Александър Иванов.

През септември „Дакар БГ" остана без състезателен автомобил и титулярния пилот Златко Георгиев, който бе и основен спонсор на отбора. Причина за отстраняването на Георгиев бе неспортсментското му поведение по време на международното състезание SILKWAY в Русия. Той отказал да спре за оказване на помощ на тежко катастрофирал по трасето друг състезател. Освен това преди заминаване за състезанието при облепяне на състезателния автомобил Георгиев реагирал остро и категорично против поставяне на българския флаг върху капака на колата с аргумента, че още с нищо отборът не бил подпомогнат финансово от България. В екипа на „Дакар БГ", освен 49-годишния Александър Иванов и 21-годишния му син, остана 35-годишният механик Мартин Гуменов.

Въпреки оттеглянето на „Дакар БГ", страната ни все пак ще има представители в най-тежката световна рали надпревара. Тодор Христов и Петър Ценков ще се впуснат в състезанието с ATV, но с френския тим "MD Rallye Sport". Двамата ще трябва да изминат 9000 километра през Аржентина и Чили, да прекосят дюните в пустинята и да финишират в Буенос Айрес. 168 телевизии в цял свят и над милиард зрители ще бъдат съпричастни към техните постижения, а цяла България ще ги подкрепя в 15 дневното изпитание, пише сайтът Dakar.bg.

Участниците в тазгодишното издание на Рали Дакар се събраха във френския град Льо Авър, откъдето ще прекосят Атлантическия океан по пътя си към Аржентина. Самото състезанието ще започне от столицата Буенос Айрес на 1 януари. Колоната ще премине през Боливия, Перу и Чили. Трасето е с дължина повече от 9 000 километра.

Рали Дакар (известно допреди години като Рали Париж-Дакар) е най-тежкото и напрегнато автомобилно състезание в света на спорта. Ралито е от типа рали рейд и състезателните етапи са офроуд; маршрутът пресича пясъчни дюни, кал, камилска трева, каменисти местности и др. В ралито участват мотоциклети, високопроходими автомобили, прототипи и камиони. Участниците са както професионалисти, каращи за заводски отбори и разчитащи на съответна помощ и поддръжка от страна на механиците на отборите, така и аматьори (наричани също частни пилоти). Процентът на аматьорите във всяко издание е около 80. Пилотите и навигаторите се ориентират със сателитна техника. През 2008 г. поради заплахи за терористични нападения ралито е отменено. От следващата 2009 г. се провежда в Южна Америка, се посочва в Уикипедия.